Centrale vergrendeling: bestuurdersportier sluit SOMS

Gestart door ANLS, 14-08-2009 15:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

#15
Citaat van: ANLS op 25-08-2009 17:52:55
Niets gescheurd maar voorlopig werkt alles weer vlot... ???
Sorry voor mijn plaag antwoord, ik kon het niet laten.
Het probleem zal vast terug komen. Ik zou de deurpanelen er af halen, de conectors inspecteren op corrosie. Ze een paar keer los halen en er weer insteken.
Zo worden ze wat schoner.
Daarnaast checken of er niet geknoeid is met de bedrading, of er geen kabels bij de deur klem liggen bij openen of dicht doen.

En uiteraard de microswitches heel veel laten bewegen om ze schoon te maken. Of vervangen.
Ik wens je sterke en geduld, want zo nu en dan problemen zijn een ramp om op te lossen.

ANLS

OK, bedankt voor de tip, zal het eens bekijken als ik tijd heb (lap, daar begint het al). Wat bedoel je trouwens met microswitches?  :-X

Piere

Microswitches, zyn dat niet de 'actuatortjes' die je slot open en dicht doen? Zitten in de buurt van je klink aan de binnenkant van je deur als ik me niet vergis...
Of heb ik het mis?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Jans Duiven

Ik heb nieuwe batterijen 4 stuks voor de lichtgrijze afstandbediening van de Alter l en hij heeft het een dag of twee goed gedaan, maar nu reageert hij niet meer. Het rode lampje op de AB licht ook niet op bij het indrukken.

Aangezien deze krengen steeds zeldzamer worden, de volgende vraag:

Is de printplaat eventueel te repareren, danwel schoon te maken met wat voor middel (b.v. alcohol).

Hans

razorx

Alcohol doet bij printplaatjes geen kwaad.

Ik zo eerder de kontakten een beetje bijbuigen en schoonmaken met wat alcohol en een papiertje.
De soldeerverbindingen op de print zou je ook nog kunnen checken.

Jans Duiven

Citaat van: razorx op 17-01-2010 17:33:41
Alcohol doet bij printplaatjes geen kwaad.

Ik zo eerder de kontakten een beetje bijbuigen en schoonmaken met wat alcohol en een papiertje.
De soldeerverbindingen op de print zou je ook nog kunnen checken.

Nog een foto maken van de printplaat en dan gaat ie mogelijk weg ter reparatie.

Hans

FGG

Ik heb afgelopen week het slot laten vervangen vanwege dezelfde klachten. In 't slot zit een soort pinnetje dat regelmatig afbreekt. Vervangen van het slot is dan de enige remedie. Slotje scoren op de sloop en vervangen. Oorzaak kan zijn wanneer je bijvoorbeeld op het pinnetje leunt en het slot wordt geopend. Het motortje is sterker dan het pinnetje.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: