Nakamichi en Focal, problems in de 850!

Gestart door Starbuck, 14-08-2009 19:38:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Starbuck op 15-08-2009 16:23:46
Als alles klopt dan is het duidelijk dat het ligt aan het feit dat er geen, of bijna geen ruimte over is in de deuren. Dat is de reden waarom je niet genoeg bas krijgt, alhoewel er zijn die ik ken die zelfs met de standaard configuratie er een heel mooi geluid uit puren. Maar niet elke 850 is hetzelfde.
Als jij de originele Volvo speakers gebruikt voor je achterdeuren, dus 2 weg systeem met dat plastic kapje eroverheen dan heb je normaliter genoeg bass aanwezig.  Juist die plastic kap zorgt ervoor dat de gehele deur als basskast word gebruikt.  Geen enkel aftermarket setje heeft die kap erop zitten en gaat dus eigenlijk al niet werken.  Daarbij een goede sub achterin en je dreunt uit je auto als het moet.

Starbuck

Citaat van: Dirk342 op 16-08-2009 12:53:38
Citaat van: Starbuck op 15-08-2009 16:23:46
Als alles klopt dan is het duidelijk dat het ligt aan het feit dat er geen, of bijna geen ruimte over is in de deuren. Dat is de reden waarom je niet genoeg bas krijgt, alhoewel er zijn die ik ken die zelfs met de standaard configuratie er een heel mooi geluid uit puren. Maar niet elke 850 is hetzelfde.
Als jij de originele Volvo speakers gebruikt voor je achterdeuren, dus 2 weg systeem met dat plastic kapje eroverheen dan heb je normaliter genoeg bass aanwezig.  Juist die plastic kap zorgt ervoor dat de gehele deur als basskast word gebruikt.  Geen enkel aftermarket setje heeft die kap erop zitten en gaat dus eigenlijk al niet werken.  Daarbij een goede sub achterin en je dreunt uit je auto als het moet.

De originele speakers zijn vervangen door de focals, dus dat gaat niet meer.
Maar heb jou raad, en ook die van anderen, afgewogen, gewikt en heb een keuze gemaakt.
Moet wel zeggen dat de prijs doorslaggevend was.
Heb nu een set gekocht (natuurlijk via het forum) en steek er nu 2 calibers onder en een subkast in de koffer.
Dit voor de prijs van wat één actieve Sub nieuw kost.
Op zich is de kwaliteit van het geluid van de Nak geweldig, dus hoop ik dat dat de bijkomstige set het verschil zal maken.
Maar ik denk het wel.
Maar dit topic is nog niet afgelopen, heb het in mijne kop gehaald om die set er zelf!!! in te plaatsen! :eusa_sick:
Jaja, niet enkel Wepster ligt nu kreupel van het lachen.... :evil:
Ik ga jullie hulp nog broodnodig... euh... nodig hebben! ;)

Starbuck

Met dank aan Florian (voor de verkoop) en Frederik_850 (plaatsing) heb ik nu een muziekske dat wel macheert!
Bedankt aan iedereen voor jullie mening, ik heb er de (voor mij) juiste keuze mee kunnen maken.
Wie het resultaat beluisteren wil kan dit op de aanstaande T-5R meeting in A'pen of de Volvobeurs in Utrecht doen.