Hoofdsteun verwijderen

Gestart door Joppe Maes, 27-08-2009 22:27:30

Vorige topic - Volgende topic

Joppe Maes

Hallo,

Heb ik voor mijn kids een dvd speler voor in de auto gekocht. Het is zo'n setje met een dubbel scherm die je aan de metalen buizen van de hoofdsteun kunt klikken.

Maar nu krijg ik de hoofdteunen met geen mogelijkheid omhoog of uit de rugleuning. :-[

Kan iemand mij uit de brand helpen met een goede tip hoe dit wel voor elkaar kan krijgen, ik durf namelijk geen grof geweld toe te passen.

Het gaat om een V70 van '98

elianmars

Er staat ongetwijfeld wel een plaatje van op het forum, maar je moet ongeveer 10 cm onder de hoofdsteunen, ter plaatse van de stalen pennen van de steun, twee knoppen iets indrukken. Deze knoppen zitten onder de bekleding. Je moet dus gewoon op de bekleding duwen.
Daarna is het nog behoorlijk rukken aan de hoofdsteun om 'm los te krijgen, trouwens. 't Is niet zo'n handige constructie.....

Joppe Maes

Bedankt,

Ik ga het morgen gelijk proberen!

Kali-Integrali

Je kunt beter op zoek gaan naar van die klitteband-bevestiging.
Ten eerste valt dat bijna niet op (mits je een donker interieur hebt btw)
Ten tweede kan je hoofdsteun niet in een hogere stand, dus wanneer je hem omhoog duwt en het ding bevestigt betekend dat de hoofdsteun niet meer vergrendelt in je stoel..

Das waar ik achter kwam de laatste keer. Dei had ik geleend, als ik ze koop ga ik voor de klittebandversie.

gr-Martijn