Joeri stelt zich voor

Gestart door Joeri, 24-07-2009 10:47:43

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Hoi, ik zal me ook even voorstellen. Dat heb ik volgens mij nog niet gedaan. Nu ik mijn Volvo hobby weer volop leven heb ingeblazen moet het er maar eens van komen  ;D

Joeri dus, lid sinds 10-08-2002 en woonachtig in Schiedam. Geboren in Juli '77, een goed jaar!  :angel:
Getrouwd en 5 "kindjes": poes Deedee, kater Dexter, een Mazda 323F (leuk bakkie, staat te koop), een Toyota Corolla (van vrouwlief) en sinds bijna 2 maandjes het grootste kind: de zwarte Volvo 855 2.5 20V aka "The Swedish Chef".

Volvo historie
Tja, met de paplepel in gegoten. In mijn jeugd kochten paps (RIP) en mams een babyblauwe 340 3 deurs. Ik weet het nog goed, ik was er trots op! ;) Daarna over naar een 360 GLS op gas. Tja, geen hoogvlieger en die praktische 4 deuren  :eusa_snooty: Maar wel de auto waar ik vanaf mijn rijbewijs de eerste km-ers mee gemaakt heb. Fijn hoor, geen stuurbekrachtiging, brede banden en achterwielaandrijving. Ja verwende mensen, zo kan het ook  :D

Vanaf 2002 heb ik tot half 2004 een 850 sedan 2.0 op LPG gereden. Mijn eerste eigen Volvo. Mega veel plezier van gehad, veel zakelijke en privĂ© km-ers mee gemaakt. Gekocht met iets van 2 ton, niet wetende wat een kosten op me af kwamen  :o De 100 dkm die ik erin heb gereden waren de duurste uit mijn leven.... Kukaskeerring, schokbrekers, koppeling noem maar op. Uiteindelijk verkocht vanwege de toch wel hoge kosten en omdat 2 auto's niet meer nodig waren. Bizar weinig voor gevangen tov aankoopprijs en kosten helaas....  :eusa_think: Toch nooit spijt van gehad.

Ja, en het virus is altijd blijven zitten. De Volvo droom moest ooit weer werkelijkheid worden. In 2008 kocht mijn zwager een 855 vanwege gezinsuitbreiding en uiteraard op aanraden van mij  ::)  Ondertussen reed ik sinds 2007 een Mazda 323 F uit 92. Ook altijd een zwak voor gehad en ik wilde weer kunnen hobbyen aan auto's. Dat heb ik geweten, ook veel onderhoud aan gepleegd maar dit keer met veel plezier, ik had de Mazda er bij, ik kon ook met het OV naar het werk.

Dit jaar kocht mijn zwager een 2e zwarte 855 met automaat en beige leer. En dus stond de andere 855 te koop... En toen begon het pas echt te kriebelen! Toch nog even flink nagedacht waar ik goed aan deed. De Mazda moest dan wel de deur uit. Beetje rekenen voor de LPG, toch wel goedkoop. Vakantie en festival seizoen komt eraan, toch wel handig  die ruimte en LPG... En uiteindelijk begin Juni de knoop doorgehakt  :eusa_dance:

En zo rijd ik nu met veel plezier weer Volvo. Woon werk verkeer, privé, tot nu toe roffelen we heerlijk het land lekker door. En natuurlijk lid geworden van de 850 club.

Binnenkort volgt de weblog inclusief foto's en onderhoud/verbeteringen dus daar kunnen jullie mijn Swedish Chef verder volgen.
Weblog: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35247.0.html

Tot forums (of irl op meetings ofzo)!!  8)

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Turbobiker

Welkom, mooi voorgesteld!
De Tussenpaus

Chris

Welkom Joeri!

Ik zie je nog weleens in Schiedam misschien.. kom er officieel vandaan, verhuis echter wel op korte termijn naar Rotterdam. De ouders wonen er echter nog wel ;).

Het aantal forumleden in Schiedam groeit :eusa_clap: Waar woon je ergens?

Groeten,
Chris

Volvo-Cees

Welkom, was die 850 2.0i toevallig een rode sedan uit 1994? In 2002 heeft mijn vader namelijk zijn 2.0i ingeruild met 200.000 km... Het was de JS-RX-70. Vorige maand stond hij op Marktplaats voor 1000 euro geloof ik...

Sbv

Hey een bekende kop. Succes met de 850.

Bouke

Welkom Joeri

veel plezier met de 855 ;)

Joeri

Citaat van: Volvo-Cees op 25-07-2009 00:21:09
Welkom, was die 850 2.0i toevallig een rode sedan uit 1994? In 2002 heeft mijn vader namelijk zijn 2.0i ingeruild met 200.000 km... Het was de JS-RX-70. Vorige maand stond hij op Marktplaats voor 1000 euro geloof ik...
Had gekund. Maar nee, ik had een zwarte :)

Plymouth Laser RS Turbo

Heee zwager,

Ook van harte welkom hier (alweer  ;D)

Binnenkort klussen & cruissen

Groetjes,

Pat

Joeri

Citaat van: Plymouth Laser RS Turbo op 27-07-2009 10:23:36
Heee zwager,

Ook van harte welkom hier (alweer  ;D)

Binnenkort klussen & cruissen

Groetjes,

Pat
Hee zwagertje, moet jij je welkomst post niet eens gaan aanpassen! Is inmiddels veel gebeurd  :eusa_whistle: