filmpje!:Project 2009 afgerond ...op naar project 2010

Gestart door erickie, 17-08-2009 07:40:28

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: MICHEL306 op 17-08-2009 13:39:11
Lullig voor je, maar aan de andere kant, nu zie je dus duidelijk het verschil tussen na- maak en echt,  kweet zeker dat een orginele velg deze klap had overleeft,  misschien krom maar wel buikbaar.
Hoe weet je dat zo zeker?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Misha

Zal mijn overdreven reactie wel zijn, maar bij mij waren ze er alle 4 vanaf gegaan.
Eng voorval zo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

erickie

De volvodealer komt aan huis! :eusa_clap:
Die haalt de bout los en dan ga ik richting uden voor nieuwe velg.

Vanavond meteen die velg erop en dan maar hopen dat het stuur niet scheef staat. :-\
S60 2.5T 2007.

Sbv

uitlijnen ? wielophanging nalopen daar het me een redelijke klap lijkt zo aan de schade te zien

erickie

Ben net terug uit Uden. Lijkt er wel op maar is niet helemaal hetzelfde...ach mooi genoeg vind ik. Misschien zelfs nog 3 anderen? hahahaha

Trouwens die moersleutel-bout. Dat is nog een verhaal geweest joh...

De ANWB gebeld, had geen sleutel (te verwachten natuurlijk) en heeft staan te proberen met van alles en nog wat maar kreeg hem niet open. Jammer maar niks an te doen

Toen dacht ik , ik bel de volvodealer maar ff, zo gezegt zo gedaan. En de volvodealer wilde zelfs langs komen voor dit probleem( errrug tof van die jongens)

Binnen een half uur stond er een monteur voor de deur,Andy ofzo. Met twee bakjes vol met van duie bouten/sleutels... Ik dacht dat gaat lukken!!! Nou mooi niet1 geen enkele paste erop...hahaha.

Toen zag ik het ecjht niet meer zitten, helemaal omdat ik de wagen naar de garage in D-H moet hebben staan Woensdag. Als laatste nooduitgang maar een schade herstel bedrijf gebeld die hem wel kon vastlassen aan een universele bout/moer. En zodoende de velg los kon krijgen.

Kosten???? 150 euries!! Als het allemaal goed gaat zei die eikel nog ben ik daar twee uur mee bezig.

Nou ik dacht krijg jij de schurft maar ..

Als laatste toch maar ff mijn eigen garage gebeld en het hele verhaal voorgelegd. Advies was:"rij maar gewoon hierheen met een kilometer of 30 , geen snelweg dus

En hij verzekerde me dat zolang de velg heel bleef, tenminste niet verder afbrak :eusa_hand:. Ik gewoon door moest rijden.

Zogezegd zo gedaan en jahoor zonder problema in D-H aangekomen. En na 10 minuten zei hij, niks an de hand behalve je velg natuurlijk!! Voorophanging en alle  echt kostbare dingen waren geheel ontzien door de velg die de klap heeft geabsorbeerd.

ZOOOOO BEN IK FF BLIJ!!!!

hier nog ff de foto van de nieuwe telg uuhhhh velg...

S60 2.5T 2007.

Jur

Citaat van: erickie op 17-08-2009 07:40:28

http://i32.tinypic.com/1zyhl01.jpg

Ik had toch wel ff een tie-rip of wat duck-tape om die velg gedaan voor ik er mee was gaan rijden...  ;D

erickie

Citaat van: Jur op 17-08-2009 21:22:05
Citaat van: erickie op 17-08-2009 07:40:28

http://i32.tinypic.com/1zyhl01.jpg

Ik had toch wel ff een tie-rip of wat duck-tape om die velg gedaan voor ik er mee was gaan rijden...  ;D

De krachten die op die velg komen daar is geen tie-rapje tegen bestand ben ik bang en duktape, goed spul maar voordit soort dingen nee .... daarbij geen beweging in te krijgen die breuken.
S60 2.5T 2007.

Emiel

Begrijp ik het nu goed dat je met die ralle velg nog een stuk aan het rijden bent geweest?

:eusa_eh:

erickie

Citaat van: Emiel op 17-08-2009 21:29:47
Begrijp ik het nu goed dat je met die ralle velg nog een stuk aan het rijden bent geweest?

:eusa_eh:

Advies was:"rij maar gewoon hierheen met een kilometer of 30 , geen snelweg dus

En hij verzekerde me dat zolang de velg heel bleef, tenminste niet verder afbrak eusa_hand. Ik gewoon door moest rijden.

Zogezegd zo gedaan en jahoor zonder problema in D-H aangekomen. En na 10 minuten zei hij, niks an de hand behalve je velg natuurlijk!! Voorophanging en alle  echt kostbare dingen waren geheel ontzien door de velg die de klap heeft geabsorbeerd.

Uhhhh....
S60 2.5T 2007.

elianmars

Wat heb je er eigenlijk voor slotbouten op zitten (foto?)?

Ik weet wel dat ik echt nooit met zo'n velg zou gaan rijden, trouwens..........  :-X

Turbo-Geek

Dus niks met de voorophanging aan de hand ?
Zie je wel, het breken van de velg is je geluk geweest ... Dat dacht ik al.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

UserID6342

Levensgevaarlijk om met zo'n wiel de weg op te gaan.  Had van een Volvo rijder toch iets meer verstand verwacht.  Dat wiel had gewoon verwisseld moeten worden, schijt eraan of dat 150 euro kost of niet !!  Jij speelde met je eigen leven maar ook van anderen op de weg, dat risico zou ik dus niet willen lopen en al zeker helemaal niet voor die paar k*tcenten !!  Je hebt dus gewoon vreselijk veel geluk gehad.

pac

Citaat van: Dirk342 op 17-08-2009 22:01:57
Levensgevaarlijk om met zo'n wiel de weg op te gaan.  Had van een Volvo rijder toch iets meer verstand verwacht.  Dat wiel had gewoon verwisseld moeten worden, schijt eraan of dat 150 euro kost of niet !!  Jij speelde met je eigen leven maar ook van anderen op de weg, dat risico zou ik dus niet willen lopen en al zeker helemaal niet voor die paar k*tcenten !!  Je hebt dus gewoon vreselijk veel geluk gehad.

Helemaal met Dirk eens......

erickie

Citaat van: Turbo-Geek op 17-08-2009 21:54:44
Dus niks met de voorophanging aan de hand ?
Zie je wel, het breken van de velg is je geluk geweest ... Dat dacht ik al.

Yup de klap is geheel opgevangen. You called it right!
S60 2.5T 2007.

erickie

Citaat van: pac op 17-08-2009 22:06:29

Helemaal met Dirk eens......

Beste stuurlui,

Het schadebedrijf komt helaas ook niet aan huis..
en als een volvomonteur met 35 jaar ervaring de foto ziet en zegt dat het oke is, dan ben ik geneigd om op zijn oordeel af te gaan....maar jullie zullen wel iets anders verwachten van een volvorijder

met vriendelijke groet,
S60 2.5T 2007.