Olielekkage slangen oliekoeler

Gestart door Chris, 28-06-2009 16:46:44

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Beste mensen,

Zoals de titel al aangeeft heb ik lekkage aan de slangen van en naar de oliekoeler. Nu wil ik deze gaan vervangen.

Heeft iemand enig idee of dit een beetje goed zelf te doen is?

Daarbij vraag ik me af of het "huisje" waar de slangen inzitten aan de kant van blok ook vervangen moet worden. De Volvogarage geeft dit aan omdat zij de ervaring hebben dat dit vaak gaat lekker bij vervanging van de slangen. Nu vind ik EUR 300,- ex btw aan materiaal wat veel, vandaar.

Bij voorbaat dank voor de info ;D

Chris

Sbv

Ik zal van de week ook even informeren bij de garage, dan komt het wel goed.

mehn

Jahoor kan je zelf. Alleen de bout waarmee de 2 bevestigingspunten van de slangen in het blok zitten die zit vervelend. Subframe zit in de weg.
Het thermostaathuis aan het blok heb ik niet vervangen. Denk er wel aan dat daar wat olie uitloopt als je de boel losmaakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Om een idee te krijgen hoe het vast zit:

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 28-06-2009 21:32:04
Om een idee te krijgen hoe het vast zit:

Die 2 torx bouten kom je redelijk aan, maar die ene aan de voorkant van het blok... ;)

XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: mehn op 28-06-2009 21:19:11
Jahoor kan je zelf. Alleen de bout waarmee de 2 bevestigingspunten van de slangen in het blok zitten die zit vervelend. Subframe zit in de weg.
Het thermostaathuis aan het blok heb ik niet vervangen. Denk er wel aan dat daar wat olie uitloopt als je de boel losmaakt.

Is het wat olie, of loopt alles eruit ?

Heeft iemand trouwens de onderdeelnummers ? Het is een 1995-er 850 T-5 voor zover ik weet

mehn

Citaat van: Sbv op 01-07-2009 10:29:29

Heeft iemand trouwens de onderdeelnummers ? Het is een 1995-er 850 T-5 voor zover ik weet

Een beetje, zelf minder als wat er uit loopt als je het oliefilter verwijderd. De meeste olie zit namelijk in de carterpan, en die zit lager ;)

XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: Sbv op 01-07-2009 10:29:29

Klopt als een bus..

Onderdeelnummers zouden wel handig zijn.

Je gaf aan dat het subframe in de weg zit... ik kan hieruitopmaken dat het met wat moeite wel lukt? Neem dus aan dat je niet het subframe heb losgehaald?

mehn

Citaat van: Chris op 02-07-2009 13:40:48
Neem dus aan dat je niet het subframe heb losgehaald?

Euh nee, dan zou het wel heel erg veel werk worden en dan zou ik nooit durven zeggen dat je het gemakkelijk zelf zou kunnen.

XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: mehn op 02-07-2009 14:08:09

Euh nee, dan zou het wel heel erg veel werk worden en dan zou ik nooit durven zeggen dat je het gemakkelijk zelf zou kunnen.

Just checking ;) Ik weet niet hoe makkelijk jij sleutelt ;D.

jrs2k3

Citaat van: Chris op 02-07-2009 14:18:07
Citaat van: mehn op 02-07-2009 14:08:09

Just checking ;) Ik weet niet hoe makkelijk jij sleutelt ;D.

Heb je ze al vervangen die slangen? Volgens mij zijn die van mij namelijk ook aan de beurt :)

Sbv

Namens Chris even antwoord geven. De slangen zijn vervangen inmiddels. Het is wel gedaan met thermostaat huis eraf en dan was het redelijke rot werk om de leidingen met de ringetjes goed in het thermostaat huis te krijgen.