koelvloeistof, welk merk?

Gestart door Arlee, 06-12-2003 14:13:53

Vorige topic - Volgende topic

Arlee

hoe nauw komt dat? op het expansietankje in de auto staat dat er enkel volvospul in mag, (topup with volvo coolant 50/50) ik heb hier nog wat spul staan van een voor mij onbekend merk. kan ik dat er zo bij kiepen of krijg ik dan problemen?
alvast bedankt voor een reaktie

arles
145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

Ben123

Nooit twee soorten door elkaar gebruiken,dat vraagt om problemen.
Gebruik wat Volvo voorschrijft,doen ze echt niet alleen economisch,s gezien,maar sommige soorten tasten de waterpomp aan met alle ellende die daarop volgt.
Groet Ben...........

Arlee

Bedankt Ben,

Ik ga maandag wel even naar de dealer om hem bij te vullen met volvo koelvloeistof.

gr. arles
145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

Entuscan

Je kan ook altijd zo wat gedemineraliseerd water erbij doen dacht ik.

Inhoud vh expansievat/koelvloeistof reservoir is toch maar weinig tov de totale koelvloeistof hoeveelheid.
De verhouding verandert er wel iets door maar normaal niet veel. Het is ergens iets van 0.5L op 7L of zo

Moet je natuurlijk niet vaak doen ... als je echt niet zeker bent van de koelvloeistof verhouding moet je de antivriesmeter er eens insteken.. het kan zelfs zo zijn dat je pure volvo antivries er moet in doen als de verhoudingen serieus afwijken zeker nu met de winter voor de deur
.

Zeker als je in de zomer als eens bovenstaand truukje hebt toegepast. ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben123

het gaat niet om het vriespuntgehalte maar om de kwaliteit.erg belangrijk. Ben.......

)0H@N

Mij is altijd verteld dat je koelvloeistof NOOIT mag aanvullen met water.
Dit is alleen het geval met ANTIVRIES.

Bij antivries zorgt het voor een optimale werking en bij koelvloeistof werkt het juist andersom (negatief). Het heft de werking op.
Dit is ook het geval als je het door elkaar gaat gebruiken. Dan zweeft het op elkaar (zelf getest, maar dit kan ook nooit goed zijn)

Ga dus ff na wat erin zit om problemen van de winter te voorkomen.

DUS of alleen koelvloeistof of
Alleen antivires met water.

Correct me if i'm wrong.
Thank you for flying with Volvo.

Zippo

Om nu weer de hele discussie te voorkomen over koelvloeistof, kijk dan ff hier aub

Suc6,

Zippo :D

Ben123

als je met Volvo op de hoogte bent,weet je dat die vloeistof gebruiken die je 1op1 kunt mengen met water.
Maar het gaat erom dat je het beter niet met andere merken moet gebruiken.
De samenstelling is vaak anders en sommige soorten bijten elkaar.
Groet Ben...................

Roy V70R

Citaat van: Zippo op 06-12-2003 18:42:40
Om nu weer de hele discussie te voorkomen over koelvloeistof, kijk dan ff hier aub

Suc6,

Zippo :D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R