Help de volvo verzuipt

Gestart door A3GLT, 23-08-2009 20:21:48

Vorige topic - Volgende topic

A3GLT

Heb gisterenavond de benzinedrukregelaar gecontroleerd door het slangetje bovenop los te halen (die het makkelijkst bereikbaar is) en te checken of hier benzine uit komt. Maar nee, nog op lpg, nog op benzine, de regelaar bleef droog. Heb 'm ongeveer een minuut of 2 laten lopen en af en toe wat gas gegeven. Hoopte eigenlijk dat dit het zou zijn, is tenslotte eenvoudig op te lossen.

De benzinedrukregelaar lijkt onschuldig, iemand een suggestie voor een volgende verdachte?

Ludo

Citaat van: A3GLT op 30-08-2009 14:17:58
Heb gisterenavond de benzinedrukregelaar gecontroleerd door het slangetje bovenop los te halen

:eusa_doh:

Citaat van: Ludo op 16-08-2009 21:40:29
De drukregelaar zit op de injectorrail, tussen cilinder 2 en 3.
Het onderste slangetje even loshalen, het contact op stand II, of de motor starten en op benzine laten draaien.
Als er benzine druppelt, is hij lek.

A3GLT

Ik dacht nog, laat ik er even bij zetten hoe ik het gedaan heb... misschien moest het anders...

A3GLT

Oké, vanmorgen dus nog een keer gecontroleerd en nu wel de goede slang losgetrokken, maar nog steeds komt er niets uit. De brandstofdrukregelaar is dus vrijgesproken.
Inmiddels loopt hij nu bijna helemaal niet meer op benzine. Ik twijfel nu zelfs of hij wel verzuipt of toch simpelweg te weinig krijgt. Ik dacht aan verzuipen omdat hij meteen bij gasgeven afsloeg, maar met voorzichtig en weinig gas geven wel in toeren wilde stijgen. Ook stonk hij behoorlijk naar benzine, maar zal toch de brandstofpomp nog eens controleren.

thuur

Als de regelaar niet lekt is ie niet per definitie goed, als ie wel lekt is ie zeker defect.

Je hebt geen benzinelekkage?

Gr :eusa_think:

A3GLT

Nee, voor zover ik weet heb ik geen lekkage. Ik ruik alleen benzine als ik met veel moeite en geduld een stukje op benzine rijd.

Het zou dus ook kunnen dat de drukregelaar te veel benzine doorlaat, zonder dat hij dat naar buiten lekt?

Ludo

Het te veel benzine gaat via de retourleiding (bovenste slangetje) terug naar de tank.
Meet anders de benzinedruk een keer op de rail.

A3GLT

Dat bovenste slangetje heb ik ook losgehad, maar daar komt helemaal niks uit. Benzinedruk meten heb ik geen apparatuur voor, maar zou ik even bij de garage moeten laten doen denk ik. Of is dit met een beetje creativiteit ook zelf te doen?

Ludo

Citaat van: A3GLT op 02-09-2009 20:44:26
Of is dit met een beetje creativiteit ook zelf te doen?

Ja hoor, met een simpele bandenspanningsmeter kan je ook de brandstofdruk meten.
Op de injectorrail zit een ventiel zoals in een autoband.
Als je het ventiel verwijderd (komt even een beetje benzine uit!), kan je de meter daarop aansluiten.

A3GLT

Nog even een update. Ik heb de onlangs vervangen brandstofpomp nog even naar boven getrokken en zag dat het nieuwe benzineslangetje op het pompje voor de helft opgelost is  :o  Blijkbaar was alleen de binnenkant van dit slangetje bestand tegen benzine.
Ik verwacht dat mijn filter ver dicht zal zitten en ben bang dat er ook nog wel wat viezigheid in de tank zal zitten.
Nu dus een nieuw stukje slang, een nieuw filter en wat schone benzine er in en hopen dat het dan allemaal weer werkt.
Heb een tijdje terug wel wat injectorcleaner in de tank gemikt. Misschien dat dat spul nogal agressief is, maar ik vind het wel bizar dat het rubber compleet oplost...

A3

thuur

Mooi dat je het gevonden hebt!

Injectorreiniger is zeker aggressiever dan benzine, maar niet zo erg dat het slangetjes oplost. Zou mooi zijn ;D

Gr 8)