dekra of anwb keuring

Gestart door Schnappi, 03-01-2004 19:19:36

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo,

Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal   ;)

drie weken geleden een volvo 850 t5 gekocht bij een Volvo dealer met 215000 km op de klok

Op zich een prima wagen maar ik heb over sommige dingen mijn twijfels.

Mijn vraag is nu kan ik deze wagen nog anwb of dekra laten keuren en worden eventuele gebreken dan verholpen of valt het onder de bovag garantie.

Moet de volvo dealer de defecte onderdelen op problemen verhelpen>

een aantal problemen:

schakelen gaat soms vrij stroef, vooral 1 en 3 en R

windsuizen bij hoge snelheden

koplamp sproeiers werken niet

remblokken slijten schuin af

inhouden zowel met koude als warme motor

zweten (nattigheid van olie) tussen versnellingsbak en motor

soms schurend geluid bij het remmen

soms piepende koppeling vooral bij koude motor of start

Auto heeft bij de proefrit weinig problemen gegeven

Wat zijn de kosten en waar kan ik deze keuringen uit laten voeren?

Ben al twee keer bij de dealer geweest maar die zegt elke keer dat het allemaal wel meevalt en dat het normaal is >:(

maar ik ben een leek op autogebied

Auto heeft nu inmiddels 217500 gelopen

Graag antwoorden of reacties

Groeten allemaal,

855-Champagne

Ik weet niet wat je met de garage hebt afgesproken en hoelang je garantie hebt, maar het beste kan je een afloopkeuring doen aan het einde van de garantie periode, dan zullen ale gebreken worden gerepareerd behalve  als het  normale slijtage is, banden remmen enz.
Persoonlijk heb ik liever een DEKRA keuring maar ANWB is ook goed.

Schnappi

ik heb 6 maanden garantie (bovag)

Reitse

Onder de Bovag-garantie zijn bij mij zelfs remschijven en blokken kostenloos vervangen. Dit nadat ik een ANWB-keuring uit had laten voeren. Enige voorwaarde die gesteld werd was dat de garage zelf het tijdstip kon bepalen wanneer de auto gemaakt kon worden. Ben zeer tevreden over hoe dat allemaal afgehandeld is.

Schnappi

voordat je de wagen had laten keuren had je dit toen ook al aangegeven bij de dealer dat de remblokken of schrijven niet goed meer waren of moesten ze een bewijs hebben van de anwb.

Reitse

Ik had geen idee dat de remblokken en schijven te dun waren. Ik heb wel gemeldt dat ik een keuring zou gaan laten doen. Vonden ze prima. Ik ging ervan uit dat de auto brandschoon door de keuring zou komen, niet helemaal dus.