lak polijsten graag advies

Gestart door herm, 31-08-2009 12:15:46

Vorige topic - Volgende topic

herm

De achterruit van mijn estate was gebroken. DE gelegenheid om meteen de roest in de sponning aan te pakken. Omdat er op de achterklep nog wat andere ongerechtigheden zaten heb ik besloten de hele klep te spuiten. Op zich is dat prima gelukt. Geen druipers of problemen met de dekking. Vervolgens een flinke laag blanke lak er over (metallic lak). Het resultaat op zich is erg strak. Zeker voor spuitwerk door een d.h.z-er met een spuitbus gewoon buiten. De blanke lak ziet er een beetje uit als een sinaasappelhuid. NU ben ik van plan deze te polijsten zodat het echt top wordt. Heeft iemand een advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?? 
Herm

FGG

Ik ben wel heel benieuwd naar het resultaat. Foto's?

Advies heb ik eigenlijk niet voor je...  :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

joebar

nat 400, dan nat 800, en dan polijsten met commandant groen....
je moet er wel zeker van zijn dat er voldoende blanke lak op  zit, en veel water gebruiken, en oppassen dat de lak niet onder het schuurpapier niet gaar "rullen"

tackle

400 en 800??? niet doen!!! eerder 1200 of ewen scotchpad

joebar

Citaat van: tackle op 31-08-2009 15:52:10
400 en 800??? niet doen!!! eerder 1200 of ewen scotchpad

mijn ervaring is dat je een sinaasappel effect niet weg krijgt met 1200, en al helemaal niet als de lak nog "vers "is, maar goed je kunt het proberen

850-maniak

begin altijd met een hele fijne korrel , desnoods met 2500 of 3000 , je kan altijd nog naar een grovere korrel als het niet het gewenste resultaat geeft , en absoluut niet met commandant !!! das de grootste tinnef die er is !!! kijk anders even op www.forum.carclean.nl , daar zijn genoeg mensen die er verstand van hebben en weten waar ze over praten !!!

-D©©©L-

Jep. Even polijsten met 3000 of nog fijner. Ik zou wel de lak eerst eens 30 dagen laten "uitdampen".

850-maniak

tja ..... was net ff aan het kijken op bovenstaand forum , en grote toeval !!!! staat net een mooie 850 op die een goeie detail beurt heeft gehad !!! misschien een bekende van hier ??? wil jullie dit niet onthouden iig .
en ik weet niet hoelang die achterlichten zo blijven , maar ze staan er mooi op op de foto's .
DIT IS GEEN POETSEN MEER MAAR DETAILEN   www.forum.carclean.nl/cc_postst4076/Volvo-850-T5R.aspx

francois

laat de lak eerst eens goed uit harden 4 weken (licht aan het weer)
dan moet je heeeeeeeeeeeel licht scheuren met 2000 en dan cleaneren
doe het wel voorzichtig voor je het weet ben je door de blanke lak heen

:o

herm

bedankt voor jullie reactie. Ik zal de lak eerst nog een paar weken laten uitharden en dan heel voorzichtig met waterproof schuurpapier proberen.   Ik informeer julie over het resultaat.
Herm