versnellingsbak kapot??? of koppeling???

Gestart door Jan R, 24-08-2009 15:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Jan R

Citaat van: Piere op 25-08-2009 17:05:03
Citaat van: FelixB op 25-08-2009 14:07:54
Heb ik ook eens gehad (toen ik nog zo stom was om een zitroen te kopen).

In principe ben je goedkoper uit dan met een kapotte koppeling; even gebruikt een asje scoren en eropzetten, kun je zelf misschien?!

Stom it is :P

Had ook nog nooit gehoord dat de cardan zelf scheurde... En toch zeker niet als'm eerst niet tikte ofzo...
Strange say I

Jan, al een idee of je'm zelf gaat steken? Als je het nodige materiaal hebt is het in principe niet zo moeilijk, maar de eerste keer kan je er wel lang aanzitten :)
Raad kun je hier altijd vinden hè ;)

Oke het is dus zelf te doen? Ik had het graag zelf geprobeerd maar de tijd dringt want we hebben de auto heel veel nodig.
Heb nog een verongelukte 850 staan.. gelukkig heeft deze de ergste schade aan de rechter voorkant dus de linker voorkant zal nog wel goed zijn. Inmiddels komt er vanavond een bekende om de as even in een paar uur om te zetten met een maat... Hij doet het erbij dus het kost niet zoveel. Dan zien we vanzelf of de aandrijfas van de schade-850 nog te gebruiken is.

thuur

Is het nog gelukt?

Is toevallig de as recent losgeweest? Als je de moer te vast draait kan ie bij de homokineet breken..

Gr :eusa_think:

razorx

De as is aan de bakkant makkelijk los te halen, met een intacte as.

Hier vind je wat meer informatie (vergeet even de rest in dit verhaal):
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Maar omdat je as doormidden is verwacht ik de grootste ellende bij het losmaken aan de wielkant.
Je zal simpelweg niet genoeg houvast hebben om die ene moer van je naaf los te krijgen.

Ik zou het niet eens proberen.
Dit is een nare als je het gereedschap niet hebt.
Laten doen is mijn devies.

Sterkte!

Y.