[VOLVO850CLUB] Me(e)ten is weten editie 2009

Gestart door M a r c, 27-08-2009 09:14:04

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Ludo op 29-09-2009 13:06:18
Citaat van: )()()sT op 29-09-2009 12:37:05
Marko heeft het over WIELpk's.
Heeft Dave het ook over WIELpk's

Er word aan de wielen gemeten, dus ja.

Dus mijn andere vraag: zoveel vermogen met een 16T? ;)

Wout309t

16T met schuine flens of met rechte flens is nogal een verschil... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

JCviggen

Een schuine flens 16T kan net de 300pk aantikken en daar zal de auto van Dave dan wel rond zitten.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Dave

Ik heb een rechte flens. (Std turbo '97)  ;)

Nu heb ik ondertussen wel de meeste 'standaard' aanpassingen uitgevoerd maar dit heeft de cijfers niet veel verbeterd. Vroeger had ik zelfs meer koppel, maar nu zakt de curve minder in en dus ook een snellere wagen.
Ik mag op zich niet klagen maar het kriebelt toch hard om een motor te bouwen met dikke turbo.

schutten

Citaat van: MarkoC70T5 op 28-09-2009 08:57:59
Mijn volvo is daar nu voor de 2de keer op de bank geweest.
Eerste keer was in 2006  en toen had hij percies de fabrieks waardes.  En dat was erg netjes voor een auto met 220K op de teller.  

Nu de auto gerold met een 19T, 3inch dp,ferrita uitlaat,550cc injectoren,cda luchtfilter, Alleen nog geen grote intercooler.

en helaas merkje de dat  wel.  de gene die rolde gaf het gelijk aan dat hij te warm werd. en daardoor toch wat vermogen verloren.

Totaal 256 pk en 432nm op de wielen.    Vermogen viel dus wel tegen meeste met een 19T zaten 25pk hoger maar koppel is wel lekker.

Weet iemand trouwens hoe het komt dat mijn koppel wel zo snel weer instort en bij de standaard motor hij wel redelijk blijft stijgen na de 3000rpm

Zou dat nu ook door de warmte komen.

Als je nou de intercooler hebt gevonden,en je hebt de 50 pk erbij zoals het hoort te zijn met een 19T,kun je die dan even hier linken,ben benieuwd.