Welke andere schijven C70 T-5 (automaat)

Gestart door Bram, 01-08-2009 00:52:13

Vorige topic - Volgende topic

Bram

Heren,

Vorig jaar liet ik de voor-schijven en blokken vervangen van mijn auto, boel trilde, dealer zei dat de schijven vervangen moesten worden. Na een maand of vier kwam het trillen weer terug (ongeveer 10.000 km). De volvo-dealer draaide de schijven af en nu wordt het trillen weer heviger.

Mijn C70 is een automaat. Ik rijd niet altijd 100 maar probeer zo min mogelijk mijn voet op het rempedaal te houden bij stilstand. Ik heb geen klachten over het remvermogen van de standaard remmen. Levensduur heb ik liefst zo lang mogelijk en ik wil nix wat er spectaculair uitziet. Wil er eigenlijk ook niet meer aan kwijt dan de standaard blokken en schijven kosten. Maar wil in ieder geval van de trillingen af.

Hoop dat jullie me een suggestie willen doen.

gr.,

Bram

Sbv

Wat heb je er nu opzitten. Zijn dit originele volvo schijven en blokken ?

mehn

Trilt je stuur of trilt het zitvlak van je stoel?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bram

Citaat van: Sbv op 01-08-2009 06:44:47

Helemaal origineel, dealer doet het onderhoud.

@Mehn,
Heel duidelijk mijn stuur. (achterschijven en blokken zijn onlangs ook vervangen).

Misha

Citaat van: Bram op 01-08-2009 10:05:17
Citaat van: Sbv op 01-08-2009 06:44:47

Helemaal origineel, dealer doet het onderhoud.

@Mehn,
Heel duidelijk mijn stuur. (achterschijven en blokken zijn onlangs ook vervangen).
Vooral doorgaan dan.
Heb met mijn 850 AT ook kromme schijven gehad, toen een keer ander merk (Brembo, niet de minste), weer krom.
Toen bij de off. dealer alles origineel: nooit meer krom geweest.  Er zijn dus blijkbaar verschillende partijen die leveren, soms goed en soms minder goed. Ik vind wel dat je een vorm van garantie hebt, danwel moet kunnen afspreken met de dealer.

Uiteraard met redelijke termijn, dus een maand of 6.
Probleem van afdraaien is mijn ervaring dat ze dan ietsie dunner worden en dan eigenlijk 2x zo snel weer krom zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Bram

Op advies van dealer door hen Brembo's laten monteren met volvo blokken. Ben benieuwd.

ceesklumper

Mijn achterschijven zijn vorige week alweer vervangen. Was een jaar of drie geleden ook al nodig. In beide gevallen was de aanleiding (teveel) trillingen bij remmen. Kan zijn dat de wielen niet precies vlak op de naven passen, dan trek je de schijven na verloop van tijd krom (is me verteld).
Cees Klumper
Amsterdam

thuur

Citaat van: ceesklumper op 22-09-2009 01:05:40
Mijn achterschijven zijn vorige week alweer vervangen. Was een jaar of drie geleden ook al nodig. In beide gevallen was de aanleiding (teveel) trillingen bij remmen. Kan zijn dat de wielen niet precies vlak op de naven passen, dan trek je de schijven na verloop van tijd krom (is me verteld).

Laat je niets wijsmaken. Een naaf trekt niet zomaar scheef en als de schijf dus niet goed zit hebben ze verzaakt de roest weg te krabben.

Ik wil ze de kost niet geven wat kromme blauwe achterschijven (kan beter LP's zeggen) hebben als gevolg van hangende remklauwen aan de achterkant.

Gr ;)

MVeldhuis

Ik denk dat jij hier de spijker op zijn kop hebt. Na het afdraaien nogsteeds trillen dan is het vast een brokje roest, hier moet je akelig op verdacht zijn bij eigenlijk volvo in het algemeen wel, heb dit bij andere merken eigenlijk nog nooit echt zo gemerkt.

Bram

Citaat van: Bram op 26-08-2009 22:30:05
Op advies van dealer door hen Brembo's laten monteren met volvo blokken. Ben benieuwd.

5000 km verder. Gaat nog steeds goed.