recirculatieklep

Gestart door minizeist, 21-08-2009 20:30:04

Vorige topic - Volgende topic

minizeist

gister haalde ik mijn dashboard kastje eruit om het relais van de kachelventilator te vervangen (hij deed het niet meer in stand 4) dit relais was trouwens groen van kleur in tegenstelling tot alle forums hier waarvolgens hij blauw moet zijn.

Maar daar zag ik dat het stukje plastic wat aan het recirculatiemotortje vastzit afgebroken is. Dus ik dit onderdeel gelijmd en er weer opgezet. Maar tijdens het uitproberen brak het onderdeel weer stuk. Dus ik kijken hoe dat nu kan.
Hierbij kwam ik erachter dat de uitslag van het motortje te groot is voor de afstand die de bediening van de klep kan afleggen.
Hij draait ongeveer 90 graden van max tot min. En de hendel van de klep kan maar iets van 60 graden draaien.
Ik lees op de forums alleen maar dat het motortje het niet meer doet maar is iemand hier ook bekent mee, zitten er readcontactjes in voor de maximale uitslag ??

thuur

Er zijn mij geen problemen bekend met het motortje. Het eerdere plastic (laat me raden: een witte? :D) is te zwak voor de krachten. Later is een zwart plastic armpje gekomen wat wel langer dan 10 jaar meegaat.

Gr 8)

Nickje

Heb ik ook al kapot gehad. kosten: iets van 7 euro. De monteur heeft hem er even voor mij opgeklikt :eusa_clap:.

Zolang je het niet via de balie doet is er bij volvo garages volgens mij flink wat te verdienen  :eusa_shhh:.

Gr. Nick