Gas Installatie overzetten.

Gestart door 850Black-estate, 14-10-2009 11:37:48

Vorige topic - Volgende topic

850Black-estate

Dag mede 850 liefhebbers,

Ik zit met het volgende: Bij de garage waar mijn 850 jaarlijks voor z'n APK komt is een 850 met schade binnen gekomen. Hij is total loss verklaart en gaat naar de sloop. Nu mag ik van de garage houder alle bruikbare delen er af halen en daarna gaat hij richting sloop. De 850 is een estate 2,5i 10V in het bordeaux rood metallic met 380.000 op de teller.
Hij heeft een gas installatie, met een verdamper bij de gasklep. (is dat LPG?)  Mijn eigen 850 heeft geen Gas installatie. Nu is mijn vraag of dit over te zetten is. Want het blok en zijn hele perifirie is in perfecte staat. tevens heeft hij een inbouw tank zodat er geen koffer ruimte verloren gaat.
Als dit over te zetten is moet ik dit dan laten doen? Of ie er iemand die mij hierbij kan en zou willen helpen?

Als er iemand is die nog delen kan gebruiken laat het dan ook even weten.

Met vriendelijke groet 850Black-estate.

mehn

Citaat van: 850Black-estate op 14-10-2009 11:37:48
Hij heeft een gas installatie, met een verdamper bij de gasklep. (is dat LPG?)

LPG is het spul wat je in de tank stopt. Alle gasinstallaties (of het nu een verdamperinstallatie, een dampgasinstallatie of LPi is) gebruiken LPG, dus: ja het is en LPG installatie.

Als je een gebruikte LPG installatie wilt inbouwen zul je een inbouwer moeten vinden die dat wil overzetten. De kans is groot dat je die niet zal vinden omdat inbouwstations liever een nieuwe installatie inbouwen. Zij moeten na de inbouw immers voor een RDW goedkeuring zorgen. Dat mogen ze óf zelf (als ze daarvoor gecertificeerd zijn) óf je moet met de door hun ingebouwde installatie naar de RDW. Hoe dan ook het is hun probleem als er iets niet wordt goedgekeurd.
Met een nieuwe installatie is het risico van afkeur natuurlijk een stuk kleiner.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

je moet de medewerking hebben van een inbouwer, rdw mag geen G3-notering afgeven, of je moet tevreden zijn met G2. Het is op zich goed te doen (sprak hij uit eigen ervaring). Zorg er wel voor dat je als basis eenzelfde auto hebt (installatie overzetten van bv een 10v naar een 20v is niet makkelijk, er zijn teveel dingen anders)

Tel er maar vast op dat je een nieuwe/andere tank nodig hebt, die mag voor G2 maar maximaal 10 jasar oud zijn