SIDECAR stelt zicht voor :-)

Gestart door SIDECAR, 28-10-2009 12:12:03

Vorige topic - Volgende topic

SIDECAR

Sinds ik ben gaan kijken naar de 850 estate en V70 als opvolger van mijn vorige auto ben ik al vaak op het 850forum geweest om informatie voor de aankoop te vergaren.
Maar nu is het zover! Sinds 8 oktober jl. ben ik de trotse bezitter van een zilvergrijze V70 2.4 20v uit 2000.
Bijna alle opties zitten op deze auto behalve een automaat en schuifdak. De auto heeft 207.000 km gelopen en rijdt ge-wel-dig!
Het was ook wel een vooruitgang qua comfort en vooral luxe ten opzichte van mijn vorige auto, een volvo 240 2.3 estate van '93. Met enige weemoed (vooral mijn vriendin ::) ) heb ik afscheid genomen van de 240. Maar die weemoed was snel voorbij, wat een feest met het V70 beest!
Ik heb ook een tijdje gekeken naar turbo varianten van de 850 estate en V70, maar ben toch uitgekomen bij de 2.4 20v, deze geeft mij voldoende power en is ook ietsje zuiniger, ietsje dan...  ;D  (gemiddeld verbruik 9.6 op 100 km).
Gelijk nadat ik eruit was met de verkoper (te Wierik) ben ik gaan speuren naar frisse helium velgen. De helium velgen die onder de V70 zaten waren niet erg mooi meer en één was zelfs enorm aangetast. Op marktplaats vond ik al snel een set die opnieuw gestraald + gepoedercoat waren en heb ik op de dag van aankoop gelijk opgehaald en in de baggageruimte van mijn verse Volvo geladen! De volgende dag bij mijn garage (amerongen, driebergen) de banden over laten zetten en zo trots als een aap met 7 l#llen nog even langs de dealer gereden om een setje matten op te halen.
Voor dit moment is de auto voor mij zo goed als Af!
Wat ik richting de toekomst nog zou willen:
-bekerhouders voor vervangen, is nu niet compleet/kapot (die uitklapringetjes rechts ontbreken en er zitten geen ondersteuntjes meer in)
-slotbouten voor de velgen
-oude heliumvelgen laten stralen + donkergrijs coaten voor winterbanden
-lederen interieur reconditioneren + gaatjes in deurpaneel rechtsachter repareren (skai is beschadigd)
-ergens die hele mooie luxe zonneschermpjes, origineel Volvo op de kop tikken (ik kon ze bij verkoper van de auto kopen voor 200,-  vond ik net te veel om voor de leuk te kopen.
-ohja... en stiekum toch een sportuitlaat als deze de geest geeft  ;D

Binnenkort ga ik zeker wat foto's plaatsen!

Ohja... SIDECAR zegt niks over de hoeveelheid auto's die ik bezit of dat ik een motor met zijspan heb, het is een ontzettend lekkere cocktail!  :eusa_angel:

rifwachter

Welkom op het forum.

Veel plezier met je V70.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Turbobiker

Welkom. Mooi dat je zo blij bent.

Heb ik alvast één teleurstelling voor je: die uitlaat gaat het niet begeven... ;D
De Tussenpaus

)()()sT

;D

Maar welkom, veel plezier van de V  8)

Thys

Citaat van: Turbobiker op 28-10-2009 12:26:54
Heb ik alvast één teleurstelling voor je: die uitlaat gaat het niet begeven... ;D

Dan ben ik zeker de welbekende uitzondering op de regel? Van mijn GLT bleek de demper doorgeroest te zijn, en van de R scheurde afgelopen vakantie de uitgaande pijp los van de kat

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

SIDECAR

@FGG

thanx, ik heb 'em al een berichtje gestuurd!

Misha

Citaat van: thyzerrr op 28-10-2009 12:55:30
Citaat van: Turbobiker op 28-10-2009 12:26:54

Dan ben ik zeker de welbekende uitzondering op de regel? Van mijn GLT bleek de demper doorgeroest te zijn, en van de R scheurde afgelopen vakantie de uitgaande pijp los van de kat
Ja.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Welkom op 't forum

Citaat van: SIDECAR op 28-10-2009 12:12:03
-bekerhouders voor vervangen, is nu niet compleet/kapot (die uitklapringetjes rechts ontbreken en er zitten geen ondersteuntjes meer in)
-slotbouten voor de velgen
-oude heliumvelgen laten stralen + donkergrijs coaten voor winterbanden
-lederen interieur reconditioneren + gaatjes in deurpaneel rechtsachter repareren (skai is beschadigd)
-ergens die hele mooie luxe zonneschermpjes, origineel Volvo op de kop tikken (ik kon ze bij verkoper van de auto kopen voor 200,-  vond ik net te veel om voor de leuk te kopen.
-ohja... en stiekum toch een sportuitlaat als deze de geest geeft  ;D

en natuurlijk niet vergeten de forumstickert!!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18216.0.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ann.

Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinst.
Maar dat zal wel goedkomen   ;D