Ontsnappend gas tijdens tanken?

Gestart door noknokius, 03-09-2009 19:27:11

Vorige topic - Volgende topic

noknokius

Kan het zijn dat er gas ontsnapt als ik aan het tanken ben?
Het volgende is namelijk het geval: Wanneer ik gas wil tanken draai ik de slang aan de auto (het grote metalen ding gaat over de aansluiting in mijn auto en ik trek de hendel naar achteren). Op dat moment hoor en ruik ik gas ontsnappen, niet heel hard, maar toch. Als ik dan de knop indruk dan gaat de meter lopen en de tank wordt gevuld. Ook tijdens dit proces hoor en ruik ik gas ontsnappen. Wanneer de tank vol raakt neemt de doorstroomsnelheid in de slang af, maar hij slaat niet af.
Wat kan dit zijn en waar moet ik het probleem/de oplossing zoeken?
Alvast bedankt voor de hulp.

Gegroet Guus

KIM

Weet je zeker dat het aan jouw auto ligt?
Ik heb meegemaakt dat de aansluiting van de pomp niet goed was. Als het bij meerdere tankstations voorkomt dan zal het aan je auto liggen. Meest voor de hand is dan de vulslang die naar de tank loopt.

noknokius

Citaat van: KIM op 03-09-2009 19:30:31
Weet je zeker dat het aan jouw auto ligt?
Ik heb meegemaakt dat de aansluiting van de pomp niet goed was. Als het bij meerdere tankstations voorkomt dan zal het aan je auto liggen. Meest voor de hand is dan de vulslang die naar de tank loopt.

Dat idee had ik ook al, maar het overkomt me bij elk tankstation waar ik kom.

KIM

Dan zou ik de slang van de vulnippel naar de tank eens bekijken tijdens het tanken.

mehn

Als gas lekt tijdens het tanken kun je dat duidelijk zien. Ten eerste krijg je een witte aanslag op de zwarte kunststof vuldop (het deel dat aan de auto zit :P) en je ziet luchttrillingen rond de vulopening.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

Zet er eens voor de probeer een verloop bajonet op.

Als je eigen aansluiting lekt door beschadiging aan de bovenrand oid weet je dat meteen.
--
Autogas Inside . . .

noknokius

Citaat van: mehn op 03-09-2009 19:52:41
Als gas lekt tijdens het tanken kun je dat duidelijk zien. Ten eerste krijg je een witte aanslag op de zwarte kunststof vuldop (het deel dat aan de auto zit :P) en je ziet luchttrillingen rond de vulopening.

Dit is het geval. De tip van elmarconi ga ik eens uitproberen.

JoostG

Het kan zijn dat je eigen aansluiting gewoon aan het slijten is gegaan. Ik heb dit probleem ook wel eens gehad waarbij het aan de pomp lag, en bij mijn vorige roffel lag het echter wel aan mijn vulstuk. goed zorgen dat de slang er rechtop zit en geen spanning op de slang staat hielp bij mij ook nog wel eens. Succes!
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Eric Kubbe

Als het bij elke pomp gebeurt zit het in je eigen aansluiting. Zitten er bramen op? Zit de slang wel vast genoeg als je de hendel na het vast draaien omdrukt (dit moet redelijk "zwaar" gaan)

noknokius

Citaat van: Eric Kubbe op 04-09-2009 18:47:21
Als het bij elke pomp gebeurt zit het in je eigen aansluiting. Zitten er bramen op? Zit de slang wel vast genoeg als je de hendel na het vast draaien omdrukt (dit moet redelijk "zwaar" gaan)

Bramen heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken. Het viel me al op dat het omdrukken van de hendel een stuk makkelijker ging dan bij mijn vorige auto, ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat ik bij mijn vorige auto altijd een verloopbajonet moest gebruiken.
Kan de aansluiting makkelijk vervangen worden? Is dat zelf te doen of kan ik het beter aan een professional over laten?