855 T-5R / R invoeren -> BPM: hoe, wat en hoeveel?

Gestart door appie, 05-09-2009 14:44:31

Vorige topic - Volgende topic

cas

raar, ik heb echt geen cent bpm betaald over mijn auto.

alle schade schijn je ook af te kunnen trekken van het bpm bedrag. dus als je ergens kapotte motorkap, scherm en koplampen kan vinden, die even eropzetten zover dat kan, en dan naar de rdw!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

marcelV70R

daarom heb ik een schade taxatie rapport op mn R laten uitvoeren
die is door de belasting op €5 na geheel overgenomen!!
scheelde me toch een dikke €1500
rapport kostte €350, dus scheelde best geld!!
alle kleinje krasjes en pitjes was aftrek
velg die een stoeprand schade had werd resoluut naar €0 afgeschreven
en ze "kraken"de hele auto af bij dat bedrijf die die rapporten opmaakt!!

Marcel

850 T5 Freak

hmm,  :eusa_think: dat komt mooi uit, want aan mijn CY zit hier een daar wat schade. Dus eerst een taxatie rapport op laten stellen en deze meenemen naar het rdw?  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

cas

ik heb nog een koplamp onderlipje die kapot is! in CY moet wel even een nieuwe halen, maar dan kan je deze daar onder plakken :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

marcelV70R

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-12-2009 23:30:04
hmm,  :eusa_think: dat komt mooi uit, want aan mijn CY zit hier een daar wat schade. Dus eerst een taxatie rapport op laten stellen en deze meenemen naar het rdw?  :)

ff contakt opnemen met bbp
en dan zeggen hun wel of het nut heeft
om een schade taxatie rapport op te laten maken
en de RDW heeft niks aan dat rapport
maar de douane wel ;)

Marcel

850 T5 Freak

ja douane inderdaad ;), ik kan via het werk een schadetaxatie laten maken. Dus dat komt wel goed  :)

ik ben benieuwd  :)

marcelV70R

Citaat van: 850 T5 Freak op 16-12-2009 21:45:12
ja douane inderdaad ;), ik kan via het werk een schadetaxatie laten maken. Dus dat komt wel goed  :)

ik ben benieuwd  :)

let er even op dat de douane geen bpm formulieren zelf meer invult
je zult dus zelf een bpm calculatie formulier moeten in(laten)vullen
anders behandeld de douane het gewoon niet!!

Marcel

850 T5 Freak

Heb dit jaar eerder een Golfje 1 ingevoerd, die bpm vrij was. En heb toen ook inderdaad een BPM formulier ingevuld wat een makkie was, maar een bpm calculatie wijst zich dat vanzelf of? RDW en Douane zitten naast elkaar waar ik naar toe ga (Rijen)

marcelV70R

ik weet niet of je zelf een form in mag vullen.
of dat dat door een erkend bedrijf gedaan moet worden!!
nogmaals, ff bbp bellen voor exacte info!!

Marcel

GermanR

850 T5 Freak

llinssen

Site ministerie van Financiën:

BPM import gebruikte auto's:
Toepassen van de BPM-wetgeving zoals die gold bij eerste ingebruikneming
Bij de BPM-heffing bij de invoer van gebruikte auto's kan het voorkomen dat op basis van de huidige wet een hoger bruto BPM-bedrag geldt dan het bruto BPM-bedrag zoals dat destijds is vastgesteld voor vergelijkbare auto's op het moment van eerste ingebruikneming op basis van de toen geldende wet. Hierdoor zou bij gebruikte auto's meer belasting worden geheven dan de belasting die nog drukt op vergelijkbare auto's die al in het binnenlandse verkeer zijn. Omdat dit strijdig zou zijn met het Europese recht werd in de praktijk toegestaan dat de belasting in de bezwaarfase werd vastgesteld op basis van de historische wetgeving. Vanaf 2010 kan direct bij de aangifte worden gekozen voor de laagste BPM, die van de huidige wet of die van de wet zoals die gold op het tijdstip dat de auto voor het eerst in gebruik is genomen (waar dan ook). 

Inkoopwaarde i.p.v consumentenwaarde
Het afschrijvingsregime voor gebruikte motorrijtuigen wordt aangepast. De afschrijving voor een gebruikt motorrijtuig werd tot nu toe uitgedrukt in een percentage van de consumentenprijs in nieuwstaat. Als gevolg van arresten van de Hoge Raad wordt de afschrijving voortaan uitgedrukt in een percentage van de inkoopwaarde in nieuwstaat. De afschrijving verloopt hierdoor iets sneller. Ook de forfaitaire afschrijvingstabellen in de BPM worden op dit punt aangepast.

LINK /url]
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

850 T5 Freak

even een update  :)

de 850 heb ik op 16-02-2010 ingevoerd en bpm aangifte gedaan.
heb nu via de mail  :P van de douane bericht gekregen wat ik precies moet betalen.
265 euro  :eusa_clap: zeer net bedrag vind ik zelf!!

nu nog wachten op de kentekenpapieren en dan kan ik eindelijk legaal de weg op  ;D