Een paar S80 vraagjes...

Gestart door Midicijnman, 06-10-2016 01:49:59

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

Als 'afvallige' durf ik me hier natuurlijk bijna niet meer te vertonen.  :eusa_whistle:

Ik heb de diverse Volvo-fora inmiddels behoorlijk doorgespit, maar er zijn een paar dingetjes waar ik het antwoord niet op kan vinden. Dus dan maar hier...

Het gaat allemaal over een S80 2.4 170pk uit 2000.

De dingetjes:
#1. De rechter buitenspiegel kan ik met de deurbediening niet naar links en naar beneden bewegen. Ook het inklappen doet hij niet als ik op de knop in het middenconsole druk. Als ik de spiegel eraf haal en aan de linker kant aan de groene stekker doe, werkt hij wél. Mijn conclusie is dus dat de spiegel OK is en dat het probleem ergens anders zit. Zou het aan de bedienings-unit in de deur kunnen liggen?
#2. De lampjes van mijn telefoonbediening naast de radio zijn bijna allemaal kapot. Hoe kom ik daar bij? En hoeveel en wat voor lampjes gaan daar in?
#3. Ik heb een iMIV V2 interface op de kop getikt (2e hands op de VKB bij VolvoTech.eu) maar ik krijg de radio er niet meer in als die unit erachter zit. Hem in de middenconsole inbouwen gaat niet want de kabel van de radio is te kort. Wat doe ik fout?
#4. Hoe krijg ik het scherm van mijn iPhone op mijn RTI-scherm?
#5. Waar zitten de vacuumslangen? Ik heb twee meter siliconenslang liggen maar ik heb geen idee welke slangen ik moet vervangen. Ik kan geen enkel plaatje vinden waar ze op staan.
#6. Kan ik de gasveren van de achterklep vervangen door zwaardere varianten zodat hij ook echt open gaat als ik op de afstandbediening druk? En, als dat kan, welke kracht moeten ze dan hebben? (Ik heb ze ooit vervangen in de V70 en sinds dien kon ik diepvrieskippen in een baan om de aarde schieten met die klep!)

Wie het weet mag het zeggen.

BBS

Ik kan je er niet mee helpen maar met deze uitspraak kon ik een grijns niet onderdrukken ;D ;D

Citaat van: Midicijnman op 06-10-2016 01:49:59
(Ik heb ze ooit vervangen in de V70 en sinds dien kon ik diepvrieskippen in een baan om de aarde schieten met die klep!)

Volvoloos....

UserID6342

Bedieningsunit in de deur gaan net zo vaak kapot als bij de x70 classics, zou die dus vervangen.
Telefoonunit kan er helemaal uitgehaald worden en dan kun je ook bij de lampjes, uit mijn hoofd meen ik dat er 2 inzaten.
Vacuumslangen is even een kwestie van goed kijken.
Met de AB zal de achterklep nooit daadwerkelijk omhoog gaan, hij komt alleen uit het slot en je zult hem zelf omhoog moeten doen.  Ook al zet je er sterkere schokkers tussen.

RoelNL

Ik had bij mijn 850 ook een brakke bedieningsunit voor de spiegels. Let er wel op dat je precies de juiste erin doet want anders werkt het niet, dit ivm de software versies. Dat is een heel gekut bij de S80/60 V70Nen.  Die dingen zijn niet allemaal onderling uitwisselbaar is mijn ervaring. Net als de raambedienings units.

typo's.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

#1, zitten er foutcodes in de auto ? mogelijk draadbreuk, of defecte bedienings unit
#2, haal hele unit eruit en doe er een opbergbakje in, veel handiger dan de verouderde telefoonmodule
#3, stem het met Volvotech af wat en hoe
#4, stem het met Volvotech af, mijn ervaring is dat het niet kan. Het is een zwaar antiek systeem wat erin zit.
#5, open de motorkap en zoek de zwarte rubber slangen en dan 1 voor 1 vervangen dan weet je hoe ze liepen en waar ze dus vast zaten
#6, zoals al door Dirk aangegeven. Het is enkel ontgrendeling van je achterklep. Niet meer en niet minder

T5-4life

#2 om er bij de telefoonunit te komen eerst gedeelte rond de pook loshalen. 2x torx onder de ecc los en die er uit. 2x torx onder de radio los en het geheel er uit halen. Vergeet niet de -pool van de accu  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

leons850

#1 probeer even beide deurkaarten er af te halen en de stekkers in de deurmodules even goed er in te duwen.
Ik heb exact het zelfde probleem gehad laatst met de V70N nadat ik de speakers in de deuren had gewisseld.
Bleek dat 1 van de stekkers er niet goed in zat (de weigerende spiegel zat rechts en het probleem zat in de linker portier).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Midicijnman

Dankjewel allemaal. Nu kom ik vast een eind verder. Ik ga het lijstje maar eens even afwerken.