Volvo BX

Gestart door KMvrtr, 28-12-2007 16:55:43

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Idd, wegligging, snelheid en comfort waren prima in orde. Ook het remwerk was prima, al is het alleen maar vanwege de hoge druk van het hydro systeem waardoor 1 teen op het pedaal al direct deed remmen (wel erg wennen in begin).
Het grootste struikelblok is de bouwkwaliteit, en dan krijg je dingen die na 1 ton volledig versleten zijn, lullige constructies, en ga zo maar door.
Al met al wel een auto met karakter en meer ruimte dan je op het 1e gezicht zou zeggen.
Zeker een fijne auto voor beginners die niet vies zijn van wat sleutelen.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: WYD op 30-12-2007 15:23:49
Citaat van: -D©©©L- op 30-12-2007 14:55:49
Citaat van: Misha op 30-12-2007 14:54:29
Enige wat griezelige was vooral de plastic motorkap die boven de 120 begon te wapperen en waaien en torderen..  maar bij 160 werd dat weer rustig.
De kappen op de diesels waren van staal pisbakken ijzer.
Plastic en pisbakkenstaal werd door elkaar heen gebruikt, dit ging echt op de Franse slag.
Een 440 is ook geen wonder van houdbaarheid. Daar hebben ze de swedisch chef te lang in de keuken alleen gelaten.

rifwachter

Citaat van: BenC70ES op 30-12-2007 14:43:54
Citaat van: Turbo-Geek op 30-12-2007 14:39:54
Ben, er zijn mensen die voor de Volvo (of naast de Volvo) weleens wat anders gereden hebben .....

Maar een citroen !!!!!

Ik kan zeker ook andere mooie wagens waarderen maar er ligt in mijn ogen niets verder af van een Volvo dan een Citroën...   totaal onverenigbaar...

de huidige baas van volvo nl heeft een broer die jaren de pr van citroen heeft gedaan.   ( verheast )
ook walter sontrop van volvo is lid geweest van de citroen cx club nl, hij was lid van de technische commissie.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Heb zelf ook een BX gehad, de TT-13-ZH (moge zij rusten in vrede), een TRD Turbo van, ik geloof, 1989. Perfecte auto, supersnel, superzuinig, nooit problemen mee gehad behalve dan dat ie aandrijfashoezen vrat alsof het zoete koekjes waren. Weggedaan bij ca. 200.000km omdat ik op één dag 1x een bijna ongeval had met een vrachtauto en 1x daadwerkelijk van de weg werd gedrukt door een vrachtauto. Realiseerde me toen dat veiligheid niet onbelangrijk was en heb toen de witte 850 gekocht.
...The Nile isn't just a river in Africa...