all season banden

Gestart door canecorsoeric, 01-09-2009 16:53:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

canecorsoeric

Vroeg me af wat de ervaring is met dit soort banden ; wat springt er uit. Of  :eusa_whistle:ehh is het een al den treuren behandeld onderwerp en lees ik er helemaal overheen  8)
Chiaro e Tondo

animalT5R

Eric,
Denk dat je eroverheen leest,alles is al zo een 500 x voorbij gekomen op het forum  :eusa_whistle:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

RRRRR_Ramon

Citaat van: animalT5R op 01-09-2009 17:21:43
Eric,
Denk dat je eroverheen leest,alles is al zo een 500 x voorbij gekomen op het forum  :eusa_whistle:

En dan druk je je nog voorzichtig uit met 500 keer Jo....  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

UserID6342


canecorsoeric

Hoop gelezen maar de discussie is wat welles nietes spelletje geworden. Zomer of winterband all season valt er wat buiten. Mij niet duidelijk wat er van gevonden wordt / ervaringen zijn.
Chiaro e Tondo

UserID6342

Eigenlijk is het heel simpel "uit te leggen": voor de zg all-season banden word rubber gebruikt die net niet aan de winterspecificaties voldoen en net niet aan de zomerspecificaties, vandaar dus de naam all-season.  Je kunt er rustig het hele jaar door mee rijden, maar de meest ideale omstandigheden met die banden haal je dus net niet. 

Vandaar de voorkeur voor een aparte set winter en zomerbanden.  Zo ben je met deze setjes zeker van de meest gunstige omstandigheden voor het rubber.  En dientengevolge ook voor je eigen en andermans veiligheid.

canecorsoeric

Snap je theorie maar begrijp dat de all season banden nogal aan verbetering onder hevig zijn. Nadeel van de winterband is dat' ie niet echt voor ons klimaat is. Tsja die km's die je dan in zwitserland of zo rijdt ; doe gek een 700 km daar paar andere banden voor snap ik niet. Maareh moet er van de winter wel doorheen en kom ook wel wat meer slecht wegdek tegen in de oud oost blok landen. Wil eigenlijk 1 band die hier geschikt voor is. Jaja je wilt zo wat.
Chiaro e Tondo

UserID6342

Zal denk ik idd erg moeilijk worden, mede omdat ook een hoop landen tegenwoordig verplicht stellen dat je winterbanden onder bepaalde omstandigheden onder de auto moet hebben.  Denk hierbij ook aub aan eventuele verzekeringsclaims e.d. en dat kan flink in de papieren gaan lopen, mocht je onverhoopt betrokken raken bij een ongeval oid.  Je moet het natuurlijk zelf weten, het is jouw auto en jouw centen, maar ik zou persoonlijk het risico niet eens willen lopen.  En al helemaal niet voor het geld wat banden tegenwoordig kosten.  Dat staat in geen enkele verhouding tot de evt. te verwachten ellende die je er van kunt gaan krijgen door ze niet te monteren.

-D©©©L-

all-season banden zijn voor alle seizoenen een compromis. Voor kleine wagens is het nog acceptabel, maar daar valt een 850 nou niet echt onder.
Zijn winterbanden echt te duur ? 185/65R15 kost geen drol meer, en past goed met sneeuwkettingen. 15" staal krijg je nog net niet nagesmeten.

bassie81

in de laatste tests die ik heb gezien (afgelopen winter) presteren de all season banden in ons winterse klimaat vergelijkbaar met winterbanden. In echte winterse omstandigheden duidelijk minder.

In alle andere omstandigheden presteert een all season band duidelijk minder dan een reguliere zomerband.

Wat mij betreft geen aanrader dus, eerder verkeerde zuinigheid

Haenzel

Het ligt er een beetje aan welk doel je nastreeft. Ik kan me bv ook omstandigheden voorstellen in de winter waarbij je liever je zomerbanden onder de auto zou hebben terwijl je met winterbanden rijdt. Dan zijn winterbanden in zekere zin ook een compromis.

Zeker in Nederland vind ik all-seasons niet eens zo gek presteren. Heb ze van Vredestein onder mijn vrouw d'r Corsa gezet en gaat zowel in de zomer als ook in de winter prima. Met heftige regen ook geen centje pijn. Zelf rijd ik wel met winterbanden in de winter ivm wintersport en tripjes naar Duitsland. ;D (Leuk excuus)

bassie81

Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat je met de all season banden op de warme winterdagen nog altijd hooguit vergelijkbaar bent met de winterband, nooit beter.

net als dat je in de zomer, eigenlijk altijd slechter af bent met de all season.

Ipv best of both worlds heb je dus eigenlijk the worst of both worlds