Brommend geluid en rare lucht

Gestart door Kali-Integrali, 14-09-2009 16:44:03

Vorige topic - Volgende topic

Kali-Integrali

Hola,

sinds de aanschaf heeft mijn V70 last van een nogal brommend geluid van de ventilator met en zonder de airco aan overigens. Het luid is te horen in het middelste en hoogste toerengebied. Maar de laatste tijd gaat het na enkel ekm's spontaan weg om vervolgens enkele momenten later weer terug te komen.

Vraag 1+2)
Is dit een bekend euvel? ..en wat kan ik hier aan doen.
(het stillere soundje beviel nogal :()

Verder wordt het zo nu en dan weer wat frisser buiten waardoor ik de temperatuur niet altijd meer op freezing heb staan. Wanneer ik de verwarming hoger zet, wederom met of zonder airco aan, ruik ik zo'n koelvloeistof/"onder de motorkap" lucht.. Verder zie ik geen bijzonderheden. Voor zover ik weet verlies ik geen koelvloeistof.

Vraag 3)
Wat kan ik hier aan doen? (buiten het monteren van een luchtverfrisser)

Let me know please, alvast dank.

Gr-Martijn

thuur

Motor zal wel vervuild zijn. Schoonmaken en invetten helpt nog wel een jaar of wat.

Controleer of je kachelradiator niet lek is.

Gr 8)

Kali-Integrali

Citaat van: thuur op 14-09-2009 17:36:47
Motor zal wel vervuild zijn. Schoonmaken en invetten helpt nog wel een jaar of wat.

Controleer of je kachelradiator niet lek is.

Gr 8)

Ha Thuur,

Ik kan je beter een PB sturen, vervuil ik de boel niet met alweer een topic ;)

Maar als ik het goed heb komt de herrie door een evetuele vuile motor en de vieze koelvloeistofgeur door een misschien lekker kachelradiator?

Volgens mij kan ik met kachelmotor veel resultaat boeken met de zoekfunctie, maar ik vraag het hier ook even.
Kan ik goed bij die motor komen? Wat moet er uitgehaald worden?

Gr-Martijn

(Dirk, thanx voor je PBtje ;))