Beslagen ramen

Gestart door Joris_Scholte, 08-10-2002 02:16:38

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

ben benieuwd...

kom je niet naar de 3Ltt?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Joris_Scholte

Helaas, kan geen vrij krijgen :( . Had wel gewild, maar mijn werkgever is ook erg blij met mij (meestal dan).

Joris_Scholte

Vanochtend op weg naar werk ff geprobeerd, maar gelukkig geen vochtige lucht uit de blaasmonden. Begint eerst koud, en warmt dan op naar de juiste temperatuur. De meter van de koelwatertemperatuur staat, na een km of vijftien, wel iets onder horizontaal. Is dat erg?

Edwin

Heb je de blauwe fles met rode dop al geprobeerd?

gr. Edwin.  8)

Joris_Scholte

Had gister gebroken dienst. Toen ik thuis in alle vroegte wegreed had ik geen condens, en in mijn pauze ben ik ff naar de Brezan gereden. Heb daar die fles niet gevonden, maar heb wel Sonax AntiCondens-spray gekocht. Morgen heb ik late dienst, dus overdags ga ik het spul aanbrengen. Ik verwacht namelijk dat morgennacht het wel weer koud zal zijn als ik naar huis rij. Ben benieuwd naar het resultaat. Zo rond middernacht zal ik dan wel een berichtje over het resultaat kunnen posten, hoop ik. Gr. Joris

volvoTon

Vreemd verhaal.
Ook ik rij met een 850 zonder airco maar heb geen last van vocht of beslagen ruiten (mischien is het in het zuiden toch een stuk droger ;D ;D)

volvo Ton

Joris_Scholte

Ja, ligt dichter bij de evenaar, dus warmer en droger  ;)

s©ub@

ferrie streensj dan...

ik had een miniatuur vijver in de auto, en ik woon toch ook verdomd zuidelijk  ???
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Joris_Scholte

Het heeft even geduurd, maar ik moest wachten op de juiste klimatologische omstandigheden (ik lijk Erwin Krol wel  ;)).
Gisteravond, toen ik na het werk naar huis reed, heb ik even goed opgelet, en gezien wat er gebeurde.
De defroster blaast eerst een héél klein beetje vochtige lucht op de voorruit, om die vervolgens weer droog te blazen. En dat alleen bij vochtig weer (mist of zo). Heeft dit te maken met de warmtewisselaar, of is er iets anders aan de hand? Ben benieuwd naar reacties

Walter

Citeerde kans is dan vrij groot dat je een lekkende kachelradiator hebt (volgens volvo een warmtewisselaar)

zie: http://www.netdreams.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Techniek;action=display;num=1032259552
Was ook het eerste dat mij te binnen schoot, helaas...

Ik hoop met je mee dat dat 't niet is. Vaak heb je dan ook een hoop vocht onder je matjes, koelvloeistof is een zoet ruikende beetje vettige vloeistof.

Sterkte...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Joris_Scholte

Heb gelukkig geen vijver in de auto, en ik ruik ook geen koelvloeistof. Die geur herken ik uit duizenden (werk immers bij Connexxion ;) laat mijn baas dit maar niet lezen).
Heb net, toen ik thuis kwam van werk, de recirculatieklep dicht gezet. Kijken of dat er iets mee te maken heeft. Update volgt.

phil

;) He , wat dacht je van zo'n potje vochtvreter van Bison.
Trekt al je vocht uit je interieur, weet je in ieder geval dat dat het niet is.
Trouwens het is wel zo dat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude, je zult dus moeten zorgen dat je je lucht ontvocht, dat doet die defroster niet, die blaast gewoon warme lucht langs je voorruit

Joris_Scholte

CiteerTrouwens het is wel zo dat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude, je zult dus moeten zorgen dat je je lucht ontvocht, dat doet die defroster niet, die blaast gewoon warme lucht langs je voorruit

En hoe doe je dat (ben technisch gezien niet zo'n held namelijk)?

phil

;)Lucht ontvochten doe je met je airco of je ECC.
Als je die niet hebt ga je naar de Praxis en koop je een potje Bison Vochtvreter, dat draai je open en zel/leg je onder je stoel in je auto. De rest gaat vanzelf.
Het feit van meer vocht in warme lucht is puur een natuurkundig gegeven

Joris_Scholte

Heb nu sinds een maand een vochtvreter van Bison in de auto, en inderdaad: probleem opgelost!  :)