nieuwe orginele schijven trillen na 1000 km

Gestart door capri, 12-06-2010 13:11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri

#15
Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2010 12:43:07
Citaat van: stiggieglt op 13-06-2010 12:39:42
Citaat van: KMvrtr op 12-06-2010 14:33:42
Op zich is dat natuurlijk wel de goede volgorde van investeren inderdaad. Onderstel->remmen->vermogen.  ;)

Maar los daarvan, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat OEM remschijven zo erg zijn als jij het nu stelt. Ja, standaard remmerij van een T-5 is niet overbemeten. Maar nee, dat gaat in de regel echt niet al trillen na 1000 km. Ik zou toch even verder zoeken voordat je nu de schatkist weer plundert voor een remmen upgrade.
Er moet een oorzaak zijn waarom de boel nu al trilt. Die moet toch te vinden zijn?


met (volgens mij) 140Nm de wielen vast gedraaid

Ja, en ? Dat mag op zich geen probleem zijn. Zelfs "staal" trek je niet plat met 140 Nm.
Hoewel ik vaag zo'n vermoeden heb dat er imitatie alu velgen onder liggen met vulringen.


Ja helemaal gelijk.

De brembo sportmax waren na een paar duizend ook al krom.
Leergeld genoeg betaalt en ga voor een big brake set.

Nog even sparen maar ze komen er.  :angel:





Turbo-Geek

Ik hoor niks anders dan goeds over DBA remschijven. Worden steeds vaker op Subaru's gebruikt die af fabriek net als de Volvo's ook *** remmen hebben trouwens.
Ook hun hebben de afgelopen 10 jaar van alles geprobeert mbt vervangings schijven en BBK's.
De BBK's bieden een oplossing maar aangezien niet iedereen daar het geld voor had/heeft kiezen steeds vaker mensen voor DBA schijven.

In Australie en de USA een begrip, in ons land nog redelijk onbekend.
Ze hebben ook Volvo 850/V70 maatvoeringen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

Citaat van: Turbo-Geek op 13-06-2010 18:30:02
Ik hoor niks anders dan goeds over DBA remschijven. Worden steeds vaker op Subaru's gebruikt die af fabriek net als de Volvo's ook *** remmen hebben trouwens.
Ook hun hebben de afgelopen 10 jaar van alles geprobeert mbt vervangings schijven en BBK's.
De BBK's bieden een oplossing maar aangezien niet iedereen daar het geld voor had/heeft kiezen steeds vaker mensen voor DBA schijven.

In Australie en de USA een begrip, in ons land nog redelijk onbekend.
Ze hebben ook Volvo 850/V70 maatvoeringen.


Maar ja dan zit je nog met die orginele **** remklauwen.   :azn:

Turbo-Geek

Het is al vaker aan gegeven, die remklauwen zijn ansich niet zo bijster slecht.
Een prima schijf en dito blokken en andere remslangen doen wonderen !
Natuurlijk is een BBK beter maar dan moet je wel het geld hebben en moet het gaan passen met je huidige velgen en denk ook aan je evt winterset.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

#19
Durf bijna niks anders meer te kopen als een big break set.

De brembo,s waren 160 euro
De orginele schijven 160 euro
Nieuwe remklauwen aan de voorkant 200 euro.

Dus reeds 520 euro verkloot  :-[ :'(


Turbo-Geek

Nee, je hebt 320 verkloot. Je remklauwen doen het toch prima ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

#21
Citaat van: Turbo-Geek op 13-06-2010 19:00:49
Nee, je hebt 320 verkloot. Je remklauwen doen het toch prima ?


Ik had gelijk een goede set moeten kopen dan waren die nieuwe remklauwen aan de voorkant niet nodig geweest.
Ga nog wel even terug naar de dealer met de schijven mischien valt en nog wat te regelen.




V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 13-06-2010 18:30:02
Ik hoor niks anders dan goeds over DBA remschijven. Worden steeds vaker op Subaru's gebruikt die af fabriek net als de Volvo's ook *** remmen hebben trouwens.
Ook hun hebben de afgelopen 10 jaar van alles geprobeert mbt vervangings schijven en BBK's.
De BBK's bieden een oplossing maar aangezien niet iedereen daar het geld voor had/heeft kiezen steeds vaker mensen voor DBA schijven.

In Australie en de USA een begrip, in ons land nog redelijk onbekend.
Ze hebben ook Volvo 850/V70 maatvoeringen.

TG, bedoel je deze?
http://www.fineline-imports.nl/dba-volvo-cq2288-2014/

ga zelf ook binnenkort naar 302 maar moet nog schijven kopen  :eusa_shifty:

Turbo-Geek

#23
Yup, dat zijn ze.
Zelf GEEN ervaring ermee maar hoor niks anders dan goeds.
Hele verbeteringen op Subaru's die net als ons kampen met trut remmen.

http://www.youtube.com/watch?v=8PzWFn6lGBs
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

Welke goede set past met deze 17 inch velgen.


V70geRwin


Sbv


capri

#27
Citaat van: Sbv op 13-06-2010 22:19:50
Citaat van: spekkie99 op 13-06-2010 22:19:25
Originele of imi's?
Imi´s

Ja imitatie R velgen 17 inch.


UserID6342

Zeker weten dat die velgen de oorzaak niet zijn van het trillen ?  Komt vaker voor als dat je denkt hoor.

capri

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2010 07:56:31
Zeker weten dat die velgen de oorzaak niet zijn van het trillen ?  Komt vaker voor als dat je denkt hoor.


De auto is trillingsvrij dus velgen en banden lijken goed.
De brembo,s begonnen na een half jaar te trillen en bij de nieuwe orginele schijven begin ik al wat te voellen, nog niet echt trillen maar dat gaat niet lang meer duren.