Extra bovenste lampjes estate

Gestart door BenC70ES, 11-12-2003 21:47:39

Vorige topic - Volgende topic

george

Het is bijna ker-st-mis, geen kermis of gaan ze er na 3-koningen weer uit???
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Reitse

Citaat van: BenC70ES op 15-12-2003 20:29:46
CiteerVoobeeld van mistlampen haalde ik even aan om (kennelijk wat overdreven) mijn punt duidelijk te maken.

Er rijden auto's zat rond (waaronder Volvo's) met standaard twee achtermistlichten, ik vind het persoonlijk veiliger want beter zichtbaar...
Wel beter zichtbaar, maar als je ze ineens op ziet doemen en het zijn er twee is over het algemeen de eerste reactie dat je denkt "sjips, ze remmen" dat doe je zelf dan ook en als het druk genoeg is zit je voor je het weet in een kettingbotsing. 1 lamp als mistachterlicht is over het algemeen voldoende.

AEO

Er rijden ongeveer net zoveel idioten rond met een kapot remlicht (en zonder 3e remlicht) als er zijnmet dubbele mist(achter)lichten. Ik hoop niet dat je dan denkt dat die persoon vergeten is zijn mistlicht uit te doen want hij komt dan wel heel snel dichterbij.... en is zijn andere lampje ook stuk
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

denkweb

Ik heb twee mistachterlichten ???

Vondt het wel rustig achter me in de mist...  ;D

Esveldt

Hoi,

Ik ben het met Reitse eens, 2 mistlichten (achter) is not done!!!

Zijn immers net zo fel als wanneer iemand op de rem trapt, dus erg gevaarlijk.

En trouwens als er iemand achter je rijdt ben je volgens mij verplicht dje mistlampen uit te doen.

Die oplossing met 5 watt lampjes, dus een lang achterlicht, vind ik erg mooi.

Groeten,

Paul

Guido_Smit

Ik ben gisteren ook nog even aan het "sleutelen" geweest bij de achterlichten van mijn V70T Classic.

Het standaard enkele remlichtlampje van 21w heb ik vervangen door een duplo lampje van 21/5w.
Hier (op de 5w aansluiting) heb ik de voeding van de achterlichten op gezet zodat de achterverlichting nu uit 3 x 5w bestaat.
Het oorspronkelijke remlicht dient nu dus ook mede als achterlicht.
De normale achterlichten (2x links en 2x rechts) bestaan nu uit 3x links en 3x rechts.

Een bijzonder fraai gezicht vind ik zelf zonder dat het kermis wordt.

Het bovenste oorspronkelijke achterlicht bevat al een duplo lampje va 5/21w, waarvan alleen de 5w aansluiting gebruikt wordt voor het achterlicht.
Ik heb de 21w aansluiting ook gebruikt en aangesloten op het remlicht.
Bij remmen gaan nu dus ook 2x links en 2x rechts remlichten branden.

Alles bij elkaar zeer tevreden met het resultaat en geen ker(st)mis gedoe.
Of zoals op eerdere foto's het allerbovenste niet gebruikte gedeelte als achterlicht meegenomen zou mogen worden (door RDW), weet ik nog niet omdat je dan geen aaneengesloten rij rode lampen hebt, waardoor het eerder lijkt of iemand remt.
Dit is in mijn geval duidelijk niet zo en dus ook veiliger voor de achterliggers.

Guido.

Harm_T5

Die aaneengesloten rij achterlichten heb je nogmaal gesproken toch ook niet bij een 855 / V70 classic ??
Tussen de normale achterlichten zit toch het achteruitrij licht of mag dit dan weer wel omdat deze ruimte zo klein is ?? Anders is het RDW wel een beetje vaag  8) ;)
Keep on roffeling :D

Frisian Viking

Ik heb bij mijn sedan een draadje tussen de remlichten en de mistlichten geplaats. (Had 1 mistlicht heb er op de andere kant ook een ingezet). Heb nu 5 remlichten en 5 mistlichten.  ;D

Moet je tijdens de keuring niet vergeten het draadje er tussen uit te halen want dan wordt ie afgekeurd.
(ervaring mee)  ;)

Moet nog een diode tussen en dan moet het goed zijn hoop ik en dan mag het wel weer. (De garage houder zei dat 60% remlicht mag zijn. Dus die mistlichten is geen probleem voor de keuring. Maar 5 mistlichten is teveel.  ;D

Groeten Bauke

volvoTon

Hoe zou dat toch komen dat hij APK wordt afgekeurt??
Zal wel niet voor niets zijn.

volvoTon

denkweb

uitkijken dat je het 5w en 21w lampje niet kortsluit...

Joris_Scholte

Citaat van: Esveldt op 16-12-2003 15:20:16
En trouwens als er iemand achter je rijdt ben je volgens mij verplicht dje mistlampen uit te doen.

Vooropgesteld dat ik twee mistachterlichten nog wel, maar vijf niet meer vind kunnen (ook al is het kerstmis), je moest eens weten hoeveel idioten hun mist(achter)licht al aandoen als er ook maar een dauwnevelsluiertje over de weg heen waait.

HALLO, ALLEEN BIJ ZICHT MINDER DAN 50 METER!!!!!!

Reitse

Voor diegenen die het programma gezien hebben op SBS-6 (ben ik de naam van het prog ff kwijt), over de video-surveillance van de politie.

Staan de heren agenten uit te leggen dat je mistlampen voor alleen aan mag hebben bij zware regenval.
Het regende op moment van opname inderdaad wel wat, maar niet zwaar.
En wat hebben de heren agenten aanstaan? Jawel, de mistlampen aan de voorzijde.  :-X

Joris_Scholte

Citaat van: Reitse op 24-12-2003 17:42:25
Voor diegenen die het programma gezien hebben op SBS-6 (ben ik de naam van het prog ff kwijt), over de video-surveillance van de politie.

Staan de heren agenten uit te leggen dat je mistlampen voor alleen aan mag hebben bij zware regenval.
Het regende op moment van opname inderdaad wel wat, maar niet zwaar.
En wat hebben de heren agenten aanstaan? Jawel, de mistlampen aan de voorzijde.  :-X

De gemeentecowboys van het Korps Gelderland-Midden hebben onlangs hun eerst :cwm8:Ford Mondeo's ontvangen. En die hebben ook mistlampen in de voorbumper. En ze vinden het heel stoer staan om ze dus ook maar vaak te gebruiken.

Harm_T5

Het programma heet de 6e versnelling. En inderdad .. staat meneer Spee *&%#@! daar leuk te vertellen dat je niet zo maar mistlichten mag voeren.. wat heeft die slopel van zen graaiers team aan ??? juiiiist mistlampen!

De politie hier in Nijmegen heeft ook nieuwe auto's Ze mogen nu het dievengilde achterna in een ford focus station 1.8 tdci !! waahaha lozerss  :P :P
Keep on roffeling :D

Vogel

De politie hier in Krimpen gooit bij een autobrandje
de deuren van de politie bus dicht/op slot.
Met de sleutels nog in het contact!!!!!!!!!!
Kan de brandweer na de autobrand te hebben geblust ook nog effe een politiebus open slopen. ::)

Extra lampjes zijn trouwens erug mooi.
Forget the rest, Volvo is the Best