vervangen homokineet, simpel uit te voeren?

Gestart door volvo_sport, 20-08-2009 14:37:59

Vorige topic - Volgende topic

volvo_sport

Mijn net aangeschfte 850 2.5 heeft een defecte homokineet, ik vraag me af of dit makkelijk zelf te doen is. ik ben bekend met het sleutelen aan 700 900 serie.
maar de 850 is heel andres opgebouwd.

volvoc70T5

makkelijk zelf te doen mits je het juiste gereedschap hebt (Dopje 38 volgens mij)
homokineet zal vast en zeker ook erg vast zitten in het wiellager..
moet je als het erg vast zit / tegenzit een poelietrekker voor gebruiken..
en punttangetje niet vergeten voor het borgringetje welke in de homokineet zit die de as borgt

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Citaat van: volvo_sport op 20-08-2009 14:37:59
Mijn net aangeschfte 850 2.5 heeft een defecte homokineet, ik vraag me af of dit makkelijk zelf te doen is. ik ben bekend met het sleutelen aan 700 900 serie.
maar de 850 is heel andres opgebouwd.

Welke van de 4 is defect ?

UserID6342

Citaat van: volvoc70T5 op 20-08-2009 18:12:39
makkelijk zelf te doen mits je het juiste gereedschap hebt (Dopje 38 volgens mij)
Maak der maar dop 36 van :)

volvoc70T5

Citaat van: Dirk342 op 20-08-2009 18:39:47
Citaat van: volvoc70T5 op 20-08-2009 18:12:39
Maak der maar dop 36 van :)

mm zat te twijfelen tussen die 2 maten..alweer tijdje geleden dat ik `t heb gedaan..

volvo_sport

Probleem nog steeds niet opgelost. aandrijfas links vervangen. maar de volvo trilt nog steeds bij gasgeven dit doet hij vanaf 40 km per uur en het trillen wordt heftiger hoeharder je rijdt, maar als je het gas loslaat is er geen trilling meer waar te nemen.

iemand een oplossing

thuur

Citaat van: volvo_sport op 24-09-2009 21:59:07
Probleem nog steeds niet opgelost. aandrijfas links vervangen. maar de volvo trilt nog steeds bij gasgeven dit doet hij vanaf 40 km per uur en het trillen wordt heftiger hoeharder je rijdt, maar als je het gas loslaat is er geen trilling meer waar te nemen.

iemand een oplossing

De linker as ws degene met de kapotte hmk gok ik?

Trillen bij aandrijving komen meestal van de rechteras (bij asproblemen althans), dat is de lange as en die kan dus aardig op en neer gaan.

Gr ;)

volvo_sport

Ik heb het nog even na gekeken en de as die vervangen is is de rechter (lange as).
de as die vervagen is ,was niet nieuw, toch maar nieuwe kopen?
weet het anders ook niet meer

PeterM

ik had hetzelfde probleem, eerst de lange as vervangen, hielp helemaal niets, daarna de korte vervangen en het probleem war opgelost. Was geen nieuwe, maar een gebruikte, heeft nooit weer problemen gegeven, dus als ik jou was zou ik een 2e hands gebruiken

Piere

Wij steken thuis eigenlyk altijd homokineten van de afbreker... Nog nooit problemen mee gehad :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

volvo_sport

inderdaad linker as vervangen en trillen over
nog bedankt