Koelvloeistof lekkage

Gestart door Marley, 10-08-2009 13:54:05

Vorige topic - Volgende topic

Marley

Beste medegenoten :)

Ik rij een T5 2.3 uit 95 en heb een kleine koelvloeistof lekkage ( komt uit de radiateur boven als de motor warm is
kort in de buurt waar de slang zit bevestigd die van de thermostaat aan komt .

Nu is mijn vraag zit de radiateur binnen in dit zwarte blok het lijkt wel kunstof ? Is dit te repareren of moet deze vervangen worden ?

De ventilator draait ook niet springt niet aan  ( airco uit en motor stationair draaiend ) maar temperatuur blijft wel goed althans op de meter in de auto .

Graag jullie ervaringen ...

B.v.d.
Groetjes
Marley 

Enno

nieuwe radiator voordat het te laat is...............

Lekkage bij mij is over na montage nieuwe radiator...

Marley

Citaat van: Enno op 10-08-2009 19:01:21
nieuwe radiator voordat het te laat is...............

Lekkage bij mij is over na montage nieuwe radiator...

Bedankt voor je reactie ...enig idee wat de kosten zijn en of deze klus goed zelf te doen is ?

thuur

Ventilator moet absoluut werken! Met airco aan op stand I, voor motorkoeling stand II. Hoor je het relais wel klikken?

Gr :o

lionart

dit is een bekend probleem bij roffels, ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het zwarte plasticen onderdeel is niet te vervangen, je zal dus een nieuwe radiateur moeten bestellen (tussen de 200 en de 250 euro), koop liever geen tweedehandse want die gaan ook vrij snel stuk. (been there, done that, had to buy a new one)

Marley

Citaat van: thuur op 10-08-2009 22:32:36
Ventilator moet absoluut werken! Met airco aan op stand I, voor motorkoeling stand II. Hoor je het relais wel klikken?

Gr :o

Met de airo aan slaat de fan aan en blijft hij ook draaien . Met de airco uit slaat hij niet aan ? Of moet de motor / water nog warmer worden eerst voordat deze aan springt ? IK heb hem met warme moter een minuut of vijf laten draaien stationair met open motorkap .

Ik heb gebelt voor een nieuwe radiateur maar volgens DE boer in Roemond heb je vier verschillende radiatoren en moet ik hem eerst uitbouwen voordat hij de juiste kan bestellen .

Tevens mijn vraag of er iemand hier in bezit is van een handleiding met misschien fotos als voorbeelden hoe ik deze klus moet klaren en of er nog op speciale zaken gelet moet worden voor het uit en inbouwen .

bedankt alvast
Groetjes Marley

thuur

Mwaoh, na 5 minuten hoeft ie echt niet aan te slaan. Het koelsysteem is behoorlijk ruim gedimensioneerd.

Er zijn idd 4 radiatoren:
MT NA
MT Turbo
AT NA
AT Turbo

Met de laatste zit je altijd goed ;)

Gr 8)

MVeldhuis

Ventilator springt pas aan als je motor te warm wordt, dus gewoon lekker stationair laten pruttelen en half uurtje later eens terugkomen en in de gaten houden, dan springt ie wel aan om de 5 minuten ofzo. Wel ff in de gaten houden dat je motor niet aan de kook komt mocht ie nou wel stuk zijn:P

zyra

vandaag een radiateur gehaald bij korver/rijsbergen maar ook bij de brezan kosten ze 161 euro en nog wat centen...

Helaas mn waterpomp ook naar de galemiezen :(