Sierstrip deur vervangen?

Gestart door onnaj, 16-09-2009 13:41:57

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Omdat ik vorige week heel even niet goed oplette heb ik de deurstrip eraf 'gereden'.

Nu is een van de bevestigingen blijven zitten en de overige zitten allemaal nog in de strip.

Hoe krijg ik zo'n bevestiging eruit? Gewoon met een waterpopmtang oid en dan de bevestiging naar links trekken?

hoe kan ik de strip vervolgens het beste monteren? Juist eerst alle bevestigingen in de deur zetten en dan erop klikken of alle bevestigingen in de strip laten zitten en zo de strip er weer op duwen?

Wil voorkomen dat ik iets kapot maak :)

T5turbo

Je bedoelt de zwarte strip op de deur toch?
Er zit een klein schroefje die je kan vinden als je de deur open hebt.
Als je die lost hebt kan je de strip zo eraf halen door die naar links te duwen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

onnaj

Ik bedoel de zwarte strip op de deur voor (bestuurderskant). De strip is er al helemaal af maar zie geen schroefje zitten...weet dat er achter wel een schroefje zit, maar hopelijk voor niet want dan is deze waarschijnlijk afgebroken.

)()()sT

Ik DACHT idd. schuiven. Kun je het niet herleiden aan de vorm van zo'n klem en de gaatjes in de deur?

onnaj

Ja klopt alleen die ene krijg ik er zo niet uitgeschoven en dacht voordat ik met de tang aan de gang ga ma eens ff vragen hoe t zit.

En verwacht idd dat met monteren het makkelijkste is deze erin te schuiven of misschien voorzichtig tikken met een rubberen hamer.

arjenT5R

Zit geschoven en aan de kant van het slot zit 1 klein torx schroefje
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

onnaj

Ik ben er idd achtergekomen en de torx schroef ligt in de deur :(.

Heb maar even wat nieuwe besteld :).

Morgen maar eventjes monteren, ziet er niet uit zo.

Ludo

Citaat van: onnaj op 17-09-2009 22:38:09
Ik ben er idd achtergekomen en de torx schroef ligt in de deur :(.

Tja, men lacht me altijd uit, als ik zeg dat je beter een 10tal cm naaigaren aan het schroefje vastmaakt.  :eusa_doh:
Je kan zo wel het schroefje tig keer de/monteren, zonder dat het in de deur valt...  ;D

onnaj

Ik lach je bij deze hierover iig nooit meer uit haha :D

En bedankt voor de tip! ;)