Motor vervangen

Gestart door patjesman, 07-10-2009 22:14:43

Vorige topic - Volgende topic

patjesman

Ik ben in het bezit van een C70 met een B5234T3 motor. Dit blok is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden. Nu heb ik ook een 850 met een B5234T motor. De motor van de 850 gaat in de C70. Volgens rica is het beste gewoon de gehele 850 motor in de C70 te zetten en dan bij hun langs te gaan om het motormanagment aan te laten passen. Ik wilde eigenlijk het kale blok van de 850 gebruiken en de rest van de C70 gebruiken, zoals in-/uitlaatspruitstuk, turbo etcetc. Dit moet toch ook kunnen?

)()()sT

Ja ;)
Ik heb in de V70R ook een 850R blok liggen. Het kale blok is gewoon hetzelfde, de randzaken moet je overzetten.
Denk hierbij aan de brandstofleidingen, injectorrail+injectoren.
Gewoon beide blokken naast elkaar zetten en de boel vergelijken en uitwisselen.

patjesman

Dat dacht ik ook. Raakte effe in de war door antwoord van Rica. Kan ik zaterdag dus lekker verder slopen en motor eruit takelen. Bedankt voor je reactie

)()()sT

Succes!
Spruitstukken zijn bij mij overigens van de 850.
Vooral het bovengenoemde van de leidingen en injectorrail, die verschillen. Met je eigen randzaken voldoet je software dus ook gewoon.

patjesman

Zie dat ik een tik foutje heb gemaakt. De motor van de 850 is een B5254T, iemand ervaring of ik alsnog het kale blok hiervan kan gebruiken en alle randgebeuren van de C70 kan gebruiken? Hoor het graag