Ombouwen V70 naar 'R'

Gestart door V70 sjefke, 19-09-2009 23:43:07

Vorige topic - Volgende topic

V70 sjefke

Ik zit in dubio: we hebben een zeer fraaie V70 uit '99 (met 'oude' motor), alle opties die je maar kunt bedenken, maar....geen turbo.
Jaaaarenlang die andere superzweed gereden (met turbo en de eerlijk gezegd mis ik toch wel....
Nu kan ik een fraaie motor met bak, bekabeling en de hele mikmak overnemen uit een gesneuvelde R (triest om te zien overigens). De motor heeft weinig km's. Dus...perfect voor mij. Dacht ik. Ik heb behoorlijk sleutelervaring met dat andere fraaie Zweedse merk: voor ombouw, revisie en tuning schrik ik niet terug. Integendeel, ik vind het erg leuk je 'eigen auto' te bouwen.
Nu komt de maar: een aantal mensen heeft me te kennen gegeven dat dit bij Volvo niet zo simpel is. Je zou in elk geval de klok mee moeten veranderen en dan nog zou het zo maar kunnen zijn dat b.v. de kachelfan het niet meer doet??
Het lijkt mij, dat, als ik de hele boel netjes overzet, inclusief kabelboom, ecu, etc., dit toch geen probleem hoeft te zijn?
Er zullen op dit forum toch wel meer mensen zijn met ervaring hierin?
Zie jullie reacties met spanning tegemoet.

elianmars

Als je alles overbouwt, lijkt het mij geen onmogelijke zaak.

V70 sjefke

Dank je voor de snelle reactie.

wepster

gewoon vanaf de zekering kast de oude kabelboom er uit slopen (inclu het blok natuurlijk ) en dat nieuwe deel er in lepelen met kabelboom
let wel dat kabel gebeuren is een dieven werk maar het moet zeker geen probleem geven (of je zou het in een dag gedaan moeten willen hebben dan zeg ik (afblijven)
maar als je de tijd hebt en veel geduld moet het zeker geen probleem zijn

oja wel foto's maken en hier neer parkeren daar zijn ze hier dol op ;D

V70 sjefke

Ik beloof bij deze dat ik het forum zal voorzien van een degelijke fotoreportage.... :eusa_drool: :eusa_drool:

-D©©©L-

Niks beloven, gewoon doen.  ;D
En vergeet het contactslot & de rest van de slotcilinders niet.

V70 sjefke

Ok, ok, wat ik beloof doe ik!

Maarre...hoe zo contactslot en andere sloten?? Deze tip heb ik tot nu toe niet mee gekregen.
Heeft dat te maken met de code voor centrale deurvergrendeling??

-D©©©L-

Citaat van: V70 sjefke op 22-09-2009 00:34:10
Ok, ok, wat ik beloof doe ik!

Maarre...hoe zo contactslot en andere sloten?? Deze tip heb ik tot nu toe niet mee gekregen.
Heeft dat te maken met de code voor centrale deurvergrendeling??

Ik neig er naar om je daar eerst zelf even over te laten nadenken.  ;D

Als je de ECU van een R pakt, dat "lust" ie ook alleen maar de chip van de sleutels die daarop ingeleerd zijn. Dat is softwarematig wel te wijzigen, maar dan zul je hem op een trailer naar de dealer moeten transporteren. Mogelijk moet je ook de ABS controller meenemen omdat die vaak een "knooppunt" in het CANbus netwerk vormt.
Als je nu nog geen tracs en stc hebt, moet je ook de hoofdrempomp mee wisselen. Zo zijn er nog een paar leuke hordes om te nemen, maar dat levert zeker een leuke fotorapportage op. 

V70 sjefke

Beste Doool,

Ik stel deze vraag niet voor niks op dit forum. Zoals ik al meldde, heb ik wel (veel) ervaring met Saab, maar niet met Volvo. Ik zal nog genoeg uit moeten zoeken en moeten proberen, maar ik weet niet wat ik bij Volvo tegenkom. De ervaringen van mede-forummers helpt mij daar hopenlijk bij.
Als ik als Volvo-leek het zelf uit moet zoeken, kan ik de vraag net zo goed niet stellen, toch?
Ik begrijp wel dat de Volvo electronica anders in elkaar steekt dan de Zweedse broer.
Voor mij is het in elk geval nieuw en alle info wordt enorm gewaardeerd met als bonus een foto reportage. Als het tenminste nog doorgaat......

Misha

"Beste Doool"...  ;D

Ik zou zeggen: begin met een goede technische referentie, iets als VADIS of zijn opvolger.
Officieel te verkrijgen voor een aardig bedrag, maar vast ook via andere kanalen.

Niets is onmogelijk voor de volhouder, en we zijn sowieso allemaal erg benieuwd.  :eusa_clap:

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Misha op 22-09-2009 23:36:45
"Beste Doool"...  ;D

Ik zou zeggen: begin met een goede technische referentie, iets als VADIS of zijn opvolger.
Officieel te verkrijgen voor een aardig bedrag, maar vast ook via andere kanalen.

Niets is onmogelijk voor de volhouder, en we zijn sowieso allemaal erg benieuwd.  :eusa_clap:

Gr,
Misha

Owja, ke junt natuurlijk ook de sleutels van de donor-R meenemen naar je huidige auto, dan ben je van dat probleem af. Ben het wel met DCCCL eens: als je daar op het laatst achter komt is het een mega-bummer..

)()()sT

Als je dan dus een complete donorauto hebt, why not?
Neem je de R-bumper ook mee?  :angel:

Citaat van: -DOOOL ;D- op 22-09-2009 00:43:54
..........omdat die vaak een "knooppunt" in het CANbus netwerk vormt........

Hebben die latere V70's classic dan al dat CANbus gebeuren?

Misha

Citaat van: )()()sT op 23-09-2009 08:15:25
Als je dan dus een complete donorauto hebt, why not?
Neem je de R-bumper ook mee?  :angel:

Citaat van: -DOOOL ;D- op 22-09-2009 00:43:54
..........omdat die vaak een "knooppunt" in het CANbus netwerk vormt........

Hebben die latere V70's classic dan al dat CANbus gebeuren?

Ja.
Sterker nog, mijn 99'er S70 heeft dat al.