werking inbouw telefoon

Gestart door jcr, 15-09-2009 22:20:11

Vorige topic - Volgende topic

jcr

Hallo,

Ik heb een v 70 van 2000 met ingebouwde telefoon kan iemand mij vertellen hoe de simkaart geplaatst dient te worden achterin de bak naar boven of naar beneden voor of achter etc. etc

ik heb de gebruikshandleiding wel maar dit staat er niet erg duidelijk in.

Ook nog de vraag hoe ga je verder te werk ik krijg op een gegeven moment alleen de boodschap álleen noodoproep''
Hij vraagt niet om de pincode

Iemand meer knowhow dan ik???

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ben

Mods break

Waarom gebruik je allemaal vette letters?
Lijkt een beetje op schreeuwen. En dat doen we op dit forum niet  :eusa_naughty:

jcr

Hallo Ben,

Met de vette letters probeer ik natuurlijk meer aandacht te vragen en zodoende mischien snel een antwoord te krijgen voor mijn probleem,

Trouwens weet jij misschien wat het zou kunnen zijn of wat ik fout doe?
Krijg alleen maar alleen noodopoep in beeld.

Hartelijke groet jcr.

P.s andere bericht is verwijdert.

Sbv

Welke provider heb je ? Is dit systeem nietenkel 900 mHz ? dan zou je enkel Kpn en Vodafone kunnen gebruiken

Marc O.

Citaat van: Sbv op 17-09-2009 00:04:26
Welke provider heb je ? Is dit systeem nietenkel 900 mHz ? dan zou je enkel Kpn en Vodafone kunnen gebruiken

Klopt. Pas daarna (met de simkaart in module in de middenconsole) was ie geschikt voor andere frequenties.

jcr

onze provider is t-mobile geeft deze dan de problemen zodat ik uiteindelijk een ander abootje moet nemen bij een andere provider??

Volgens mij kan ik alleen de sim plaatsen achterin en niet binnenin de auto of moet ik ergens zoeken ?

Marc O.

Nee, als je de simkaart in de kofferbak moet plaatsen dan is het het oude gsm toestel waar T-mobile dus inderdaad niet op zal "draaien".

jcr

heb jij dan een goed voorstel welke privider in ieder geval wel werkt en dan ook nog duosimkaarten verkoopt??

groet Hans :o 8)

Marc O.

KPN en volgens mij ook Vodafone. Het toestel schijnt op de 900MHz frequentie te werken. Bel anders met hun helpdesk om te vragen of zij die frequentie inderdaad gebruiken. En anders even kijken op het volvo-forum.nl, daar zitten vast wel mensen met meer ervaring met dit toestel ;)

EDIT: Of eehh....effe navraag doen bij de dealer. :azn:

tackle

en met noodpoep doen we hier al hélémaal nix!

Jeroentjuh

Er is ook een serie (nieuwe) Vodafone duo simkaarten die niet werkt in de Volvo autotelefoons (V70/S60/XC70), had iets te maken omdat ze 3v of gprs sim kaarten zijn.....

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 18-09-2009 20:21:29
Er is ook een serie (nieuwe) Vodafone duo simkaarten die niet werkt in de Volvo autotelefoons (V70/S60/XC70), had iets te maken omdat ze 3v of gprs sim kaarten zijn.....

Ik denk dat je 3G bedoelt ;D

GSM is al de 2e generatie mobiele telefonie: 2G
GPRS is een bundeling van GSM "kanalen", dus oude techniek, meer mogelijkheden (sneller): 2,5G
UMTS is de 3e generatie: 3G.

Gr 8)

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 18-09-2009 23:45:12
Citaat van: Jeroentjuh op 18-09-2009 20:21:29

Ik denk dat je 3G bedoelt ;D

GSM is al de 2e generatie mobiele telefonie: 2G
GPRS is een bundeling van GSM "kanalen", dus oude techniek, meer mogelijkheden (sneller): 2,5G
UMTS is de 3e generatie: 3G.

Gr 8)

Neej Vodafone heeft nieuwe GRPS simkaarten en nog de oude type's. Verder zat er ook verschil in het voltage waarop ze werken, 1,8, 3 of 5 volt. Sommige kan de originele Volvo telefoon niet mee overweg.