Koelvloeistof en water?

Gestart door multiklep, 16-09-2009 16:22:39

Vorige topic - Volgende topic

multiklep

Het lampje van de koelvloeistof licht af en toe op. Ik heb een liter geconcentreerde koelvloeistof gekocht bij de volvo-dealer (groene). Kan ik gewone leidingwater in een verhouding van 1:1 mengen met de koelvloeistof? :eusa_think:

mehn

Citaat van: multiklep op 16-09-2009 16:22:39
Het lampje van de koelvloeistof licht af en toe op. Ik heb een liter geconcentreerde koelvloeistof gekocht bij de volvo-dealer (groene). Kan ik gewone leidingwater in een verhouding van 1:1 mengen met de koelvloeistof? :eusa_think:

Heb je de bijsluiter gelezen die op de fles geplakt is?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MVeldhuis

Neen dit kun je niet mengen, originele volvo koelvloeistof is gewoon kant en klaar.

Niet dat mengen heel erg veel kwaad kan hoor, het bevriest wat eerder en voor de rotterij van binnen is het ook niet erg bevorderlijk, maar rijden doet ie er wel om ;D

MaxieS70

Vroegah (heb ik mij laten vertellen bij de volvo dealer) was het inderdaad kant en klaar. Maar als het goed is heb je nu zo'n flesje gekregen: (klik voor vergroting)

En zoals je kan zien mag je die gewoon 1 op 1 mengen met water.

MVeldhuis

Nou inderdaad, mijn excuses voor de foute info, ik ben alweer hopeloos verouderd merk ik:P

Sbv

Citaat van: MaxieS70 op 20-09-2009 22:56:13
Vroegah (heb ik mij laten vertellen bij de volvo dealer) was het inderdaad kant en klaar. Maar als het goed is heb je nu zo'n flesje gekregen: (klik voor vergroting)

http://i22.photobucket.com/albums/b346/Max480T/Diverse/th_Foto019.jpg

En zoals je kan zien mag je die gewoon 1 op 1 mengen met water.
Zoiets heb ik vanmiddag ook meegekregen. Tevens het advies om deze 50% koelvloeistof - 50% depriwater te mengen

elianmars

Depriwater?  Daar zal je niet vrolijk van worden........ :eusa_shifty:

The Demon

En ik me maar afvragen waarom mensen zo teneergeslagen zijn van die geconcetreerde rommel :eusa_think:

Eugene

Citaat van: MVeldhuis op 20-09-2009 22:33:08
Neen dit kun je niet mengen, originele volvo koelvloeistof is gewoon kant en klaar.

Nee hoor, 1:1 mengen met water

If it's not blown, it sucks...