De Mexicaanse griep

Gestart door Ben, 23-09-2009 13:32:10

Vorige topic - Volgende topic

Starbuck

Volgens mij is er nu genoeg tijd over gegaan opdat iedereen zijn geld kon storten.
Bij deze zou ik een verzoek willen indienen om een sociale lening bij het forum aan te gaan teneinde een samenstelling van volgende leningen aan te gaan. De lijst volgt per PB.
Dit natuurlijk aan een voordelig tarief aangezien het sociale gebeuren hier op het forum heel hoog scoort.
Helpt het ook dat ik een Mexicaan ben en dat ik griep heb?

Reitse

UserID6342

Citaat van: Reitse op 24-09-2009 07:20:38
http://www.vn.nl/Wetenschap/ArtikelWetenschap/HetPaniekvirusVanAbOsterhaus.htm

:)
Fijn verhaal weer.  Ik heb een drietal weken geleden zo'n Tamiflu kuur gehad aangezien ik onder de risicogroep val.  Je loopt een week lang te "prutsen" met 2 zakjes poeder per dag.  Een goedkopere verpakking is gewoon niet mogelijk.  Het spul was niet te zuipen en de bijwerkingen heb ik toch gemerkt, cq last van gehad.  Dit zijn dan wel de mindere berichten vind ik dan, of ik moet het natuurlijk verkeerd gelezen / begrepen hebben :(.

denkweb

Hier twee familieleden ziek (wonen er tegenover); geen risicogroep, wel tamiflu. Daarnaast geen quarantaine oid, men kan boodschappen doen als men dat wil. Niet dat men dat wil, want ze zijn al blij als ze de wc bereiken...

De vrouw heeft zelf ook 'gewone' griep, maar het verschil is duidelijk zichtbaar.

Ik zal hen allen verzoeken de munten op te sturen...

pooh

Citaat van: denkweb op 24-09-2009 10:00:16
Hier twee familieleden ziek (wonen er tegenover); geen risicogroep, wel tamiflu. Daarnaast geen quarantaine oid, men kan boodschappen doen als men dat wil. Niet dat men dat wil, want ze zijn al blij als ze de wc bereiken...

De vrouw heeft zelf ook 'gewone' griep, maar het verschil is duidelijk zichtbaar.

waarom dan wel de tamiflu innemen als ze niet tot de risicogroep behoren? De bijwerkingen van tamiflu (ook op lange termijn) zijn nogal heftig.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Daf46

Luc Bonneux is een referentie op dit gebied.

(het hele gedoe doet me trouwens erg aan de gevreesde y2k-bugs denken ...)

denkweb

Citaat van: pooh op 24-09-2009 16:35:23
Citaat van: denkweb op 24-09-2009 10:00:16

waarom dan wel de tamiflu innemen als ze niet tot de risicogroep behoren? De bijwerkingen van tamiflu (ook op lange termijn) zijn nogal heftig.

Ik heb er maar niet naar gevraagd; vind het al bijzonder genoeg dat ik zo met ze naar een winkelcentrum kan gaan zonder dat het hele land spontaan mondkapjes op hoeft te doen. Paniekkraaien in de wereld... (ff afkloppen nu)...

UserID6342

Citaat van: Claudia op 24-09-2009 19:20:59
Citaat van: Dirk342 op 24-09-2009 08:05:51

Fijn verhaal weer.  Ik heb een drietal weken geleden zo'n Tamiflu kuur gehad aangezien ik onder de risicogroep val.  Je loopt een week lang te "prutsen" met 2 zakjes poeder per dag.  Een goedkopere verpakking is gewoon niet mogelijk.  Het spul was niet te zuipen en de bijwerkingen heb ik toch gemerkt, cq last van gehad.  Dit zijn dan wel de mindere berichten vind ik dan, of ik moet het natuurlijk verkeerd gelezen / begrepen hebben :(.

Jij hebt die zakjes gekregen, omdat die door de staat worden betaald, en Tamiflu niet.
Tamiflu is een merknaam...dús duur.
Maar er zit dezelfde werkzame stof in als in jouw goedkope zakjes; Oseltamivir.
Toen de Mexicaanse griep 'serieus' begon te worden, heeft de staat de verantwoordelijkheid op zich genomen om het gratis te verstrekken. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat voor de goedkopere variant wordt gekozen....zit immers hetzelfde in.

Wij hebben een instructie gehad in de apotheek, hoe je de zakjes dient te gebruiken.
Dat prutsen valt toch wel mee?
Aan 2 kanten open knippen....boven een glas houden, en water er doorheen laten stromen.

Hoi Claudia, idd om die zakjes gaat het.  Ik ben het met je eens dat als het door vadertje staat word vergoed men de goedkoopste oplossing dient te gebruiken, mits uiteraard de werking hetzelfde is.  Het gepruts zit het bij mij in het feit dat ik nog veel meer medicijnen gebruik en daardoor dus geen "vaste" handjes meer heb, zeker niet als ik zo'n prutszakje boven een glas moet houden en dan zien dat ik die zijkantjes van het zakje uit elkaar krijg waardoor er überhaupt water doorheen KAN lopen.  Zoals altijd theorie en praktijk liggen heel ver uit elkaar, ook in deze.  Voor sommige mensen is dit niet te doen, dan kijk ik ook nog even naar oudere mensen die tegen dezelfde of mogelijk meer problemen aanlopen als waar ik al tegen aanliep.  Overigens, instructie etc. heb ik al helemaal niet gehad want ik kreeg die zakjes rechtstreeks in me hand gedrukt voor een week van mijn nefroloog zelf met een "gebruiksaanwijzing".

denkweb

En die mega-opdruk: 'eigendom van de Staat der Nederlanden'.

Dat wordt ruzie maken  ;D