Ik ook blauwe rook.!

Gestart door raym, 12-07-2009 16:48:01

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Ronald21 op 02-09-2009 20:46:12

Gooi die carterventilatie nu eens eruit van volvo en vervang deze door een oilcatchtank op een makkelijk te bereiken plaats zei de wijze man midden in de woestijn. Misschien dat Dennis en/of Marc, Thuur groepskorting geeft indien ge zelf 2 linker handen hebt.

Op de meeting nijkerk bij fullcartuning waren ze afgeprijst van 80 naar 40 euro.
Zoals ik al eens eerder riep in de woestijn; wat voegt het toe ?

Ronald21

Een simpel te reinigen tankje en slangenpakket  en een inlaatcircuit wat niet contamineert met die oliemuk als je de afvoer via een filtertje laat doen. Hang je dat filter bij het luchfilter in de buurt wordt het luchtfilter vies en het inlaatcircuit wordt alsnog gespaard.

Tevens staat het leuk; pimpen, tuning, eigen identiteit. ja ook volvorijders doen mee aan de tuning scene. Zelfs die van boven de 40.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34248.0.html

mvg,

ronald

Ludo

Citaat van: Ronald21 op 03-09-2009 20:29:39
ja ook volvorijders doen mee aan de tuning scene. Zelfs die van boven de 40.

Ja, hoe ouder, hoe gekker...  ;D

Misha

Citaat van: Ludo op 03-09-2009 21:01:00

Dan kunnen ze het pas netjes doen en betalen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

walter leever

Citaat van: Ludo op 03-09-2009 21:01:00

EEEEEEEEhm bij mijn weten ben ik nog altijd niet boven de 40 :eusa_think: (wel dichtbij),

Trouwens het zit er nog niet in(had andere dingen aan m'n hoofd,een baan zoeken bijv. :eusa_wall: )

Dat is nu gelukt,ben er zelfs beter uit gekomen,en dus zal de catch-tank er binnenkort ingaan. :eusa_dance:

Gr,walter

raym

Bedankt voor jullie bijdrage, de nieuwe eigenaar gaat eraan sleutelen ik kreeg een onverwachte vraag bij het tanken het bod was leuk dus hij verwisselt deze week van eigenaar.
Van de zaak een RangeRo uit de lease gehaald.
We gaan op zoek voor een Volvo voor het vrouwtje.  Thankssss.

-D©©©L-

Een simpel te reinigen tankje en slangenpakket  en een inlaatcircuit wat niet contamineert met die oliemuk als je de afvoer via een filtertje laat doen. Hang je dat filter bij het luchfilter in de buurt wordt het luchtfilter vies en het inlaatcircuit wordt alsnog gespaard.

Tevens staat het leuk; pimpen, tuning, eigen identiteit. ja ook volvorijders doen mee aan de tuning scene. Zelfs die van boven de 40.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34248.0.html

mvg,

ronald

De carterventilatie van een 850 is nou niet bepaald een moeilijke construktie en elke week schoonmaken is ook niet nodig.
Qua slangen is een andere opvangbak niet veel makkelijker, de aansluitingen op het carter en de kop verplaatsen immers niet. 
Een beetje olie in de intercooler en de slangen kan weinig kwaad.
Als het mooi uitgevoerd is kan een extern potje misschien wel mooi staan. Al kan ik me zo  1,2,3, niet bedenken waar die netjes kwijt kan.  :eusa_think:

onnaj

En als je de carterventilatie niet vervangtn na bepaalde tijd en je verhoogde druk blijft houden kan zelfs je turbo naar zijn grootje gaan...voor € 120,- (als je t zelf kunt) heb je de boel vervangen en een nieuwe turbo kost €€€€€.

Ook scheelt je dit weer het vervangen van krukaskeering wat dus ook geen goedkoope reparatie is.