850 GLT loopt maar 180 km/uur topspeed

Gestart door jager, 08-09-2003 19:59:36

Vorige topic - Volgende topic

ackel

hey laat ik het zo zeggen je houdt alleen een kaal luchtfilterhuis over met 1 slang daaraan.Die slang gaat naar je injectie toe,en waar die zilveren slang aan gaat op het filterhuis daar zit een klep achter.Je kan dit gedeelte van het filterhuis zo verwijderen zonder wat te slopen.Ik zal ff proberen als het wat droger wordt om er een foto van te maken.
groeten : ackel

p.s. ik zou de zilveren slang wel weghalen voor ie eraf valt

rogier

OK, duidelijk. Je hebt de luchtinlaat buis toch wel laten zitten?

ackel

hey rogier het enigste wat er nog op/aan het luchtfilterhuis zit is,de geribbelde slang naar het injectiehuis en het filter zelf natuurlijk.Dus de komplete warme luchtklep+behuizing is weg en er zit nu 1 groot gat.En heb vanmiddag is goed gas gegeven en ik merk zeer duidelijk verschil kwaa vermogen,hij was voor die tijd duidelijk trager met optrekken en in het rode wou ie bijna niet.En nu gaat ie als een speer ;D binnenkort nog ff een vervangings filter erin van K&N,en dan ben ik tevreden over m,n bakkie 8)

ackel

Frank66

leuk al die adviezen, maar ik rijd eenzelfde auto op lpg en die loopt in de vijfde versnelling door tot 225 km per uur, op lpg welteverstaan............, heeft nu ruim 300000 km op de teller staan
+ donkerblauwe amazone 4-deurs 1967

GLTer

Voor mij duidelijk een kwestie van je ontsteking ! De kabels van Volvo zijn aardig van kwaliteit maar hebben samen met de bobine en de verdeler/rotor echt een eindig leven. Ik had ook het idee dat de pit eruit was en heb ALLES vervangen voor orgineel Bosch spul, wel even slikken (Euro 450) maar het resultaat was er ook wel naar ! De mijne loopt op gas (ontsteking superbelangrijk !!), doodnormale verdamper set_up vlotjes over de 200, hangt een stuk beter aan het gas en vliegt door zijn toeren heen. Heb hem nog niet op benzine geprobeerd maar gevoelsmatig haalt hij de 215 makkelijk.

Overigens: kunnen jullie eens naar je bobine kijken als jullie willen ? Ik heb nog nooit zo'n kl.te kwaliteit gezien van meneer Bosch. Bij mijn oude liepen de vonken erover heen met stationair toerental, mijn nieuwe is maar net iets beter ! Nee, niet de kabels, de bobine ! Trek in het donker maar eens je kap open met lopende motor en zoek naar blauwe vonken......
Waarom gaat toch iedereen aan de kant als ik er aan kom ?