Accu loshalen ?? !!

Gestart door mjrood, 04-06-2004 16:54:41

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Citaat van: Brom5254Tol op 21-07-2004 11:37:33
De effectiefste manier is om met draaiende motor de accu te vervangen. Ben je overal vanaf en hoef je ook niet je radio en je klokje opnieuw in te stellen. :D

Juist en gaat alles dat electrisch is kapot  :P

baxie

Citaat van: konniekip op 21-07-2004 13:36:10
Citaat van: Brom5254Tol op 21-07-2004 11:37:33
De effectiefste manier is om met draaiende motor de accu te vervangen. Ben je overal vanaf en hoef je ook niet je radio en je klokje opnieuw in te stellen. :D

Juist en gaat alles dat electrisch is kapot  :P

Inderdaad 1 piekspanning en weg is je injectiecomputer!!
ook altijd je lampen aandoen bij het vervangen van je accu zodat je deze(computer) nooit kan opblazen. Heb er al verschillende zien gaan, ook tellerunits van b.v. mercedes!

Jash

Ik heb een volvo guard II klasse 3 alarm, en vand e week de accu moeten vervangen. Geen sleutels in het contact, niet op alarm zetten en gewoon eerst de plus los en dan de min en eerst de min  weer aansluiten en dan de plus. Geen probleem mee gehad. ;)
Volgens de garage gaat ie alleen af als ie op alarm staat en dan de accupool losgehaald wordt. maar dat gaat wel over een volvo guard II (zonder sleuteltje)

jash

thuur

Citaat van: Oele op 04-06-2004 17:23:28
Als je een volvo alarm hebt kun je het met het sleuteltje uit zetten op de sirene aan de bovenkant...

Citaat van: Jeroentjuh op 04-06-2004 18:33:15
Was ut ook nie zoiets van, auto op contact, binnen 5 sec. de accu loshalen en dan gaat het alarm ook niet af?!

Citaat van: mark20v op 05-06-2004 11:09:43
Bij veel types werkt het zo: auto op contact/ alarm er dus af, contact uit en dan binnen een zeer korte tijd de minpool verwijderen.

Citaat van: Jash op 30-09-2004 15:40:41
Ik heb een volvo guard II klasse 3 alarm, en vand e week de accu moeten vervangen. Geen sleutels in het contact, niet op alarm zetten en gewoon eerst de plus los en dan de min en eerst de min  weer aansluiten en dan de plus. Geen probleem mee gehad. ;)
Volgens de garage gaat ie alleen af als ie op alarm staat en dan de accupool losgehaald wordt. maar dat gaat wel over een volvo guard II (zonder sleuteltje)

Mooie tips, maar ze werken allemaal niet :-[

Sirene zit achter het spatbord (dus al zou ik een sleuteltje hebben.....) en de Service Mode werkt niet. Althans, de LED doet precies wat in het boekje staat, maar zodra ik naar de accuklem kijk begint ie al te bleren. Volvo Guard, driehoekje op A stijl, grijze ab met 1 knopje.

En werken aan de accu als de motor draait doe ik echt niet :eusa_naughty:

Zijn er nog meer tips of moet ik een gehoorbeschermer halen?

Gr :-\

haasje

Misschien een kleine tip, zoals je misschien wel weet heb ik bij mijn auto problemen gehad met water in de sirene. Verwijder hem uit je binnenscherm (zat bij mij vast met de onderste bout van de motorkapvergrendeling en plaats hem ergens anders (schutbord oid). Als je nu de behuizing openschroeft, kun je daar met een platte schroevendraaier je schakelaar aan of uit zetten.

V70 classic

gewoon een acculader aansluiten op de klemmen.
Dan heb je maar een paar amp.jes op de kabel staan.
hoef je de pin v/d radio ook niet op te duiken.
Mocht je sluiting maken springt de autofuse in de lader en dat merk je dan door het allarm dat afgaat.  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Emiel

Tis ooit eens een keer gelukt door de minpool al op te lossen, motor te starten, minpool eraf trekken en af laten slaan (ieder zijn eigen manier daarvoor).
Wist ie niet wat ie moest doen. :evil:

Als het echt niet wilde draaide ik eerst de sirene los, kniptang...en dan sirenebatterij ergens leeg laten lopen.

elianmars

Citaat van: thuur op 28-09-2009 19:48:13

Zijn er nog meer tips of moet ik een gehoorbeschermer halen?

Gr :-\

Volgens mij gaat het alaram niet af, als je minimaal 20 seconden na het uitschakelen van het alarm wacht. Zo heb ik ook de accu kunnen vervangen, zonder dat het ding begon te loeien.

wepster

ik zou gewoon een set start kabels pakken en die op de nieuwe accu zetten en op de polen en dan de ouder er uit trekken en de nieuwe er in polen er weer op en klaar is thuur ;D

UserID6342

Citaat van: wepster op 28-09-2009 21:38:36
ik zou gewoon een set start kabels pakken en die op de nieuwe accu zetten en op de polen en dan de ouder er uit trekken en de nieuwe er in polen er weer op en klaar is thuur ;D

Idd in dit geval het meest efficiĆ«nte volgens mij.  Maar ook bij een Guard I moet er een andere manier zijn.  Ik heb die van mij ook toen vervangen, maar heb gelukkig een sleuteltje en me sirene heb ik tussen de radiator en het voorfront zitten, werkt overigens perfect.