Cruise control doet niets meer....

Gestart door Marijn Degens, 24-08-2009 10:18:43

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Ik gebruik mijn cruise control eigenlijk nooit, maar ik reed laatst van Maastricht naar Delft en ik dacht, laat ik eens gek doen. Helaas, blijkt compleet niet meer te werken!! Laatste keer dat ik hem probeerde werkte hij perfect, hoewel dat ondertussen enkele maanden geleden is.

In de tussentijd heb ik hem laten chippen (oftewel motormanagement aangepast) en ik dacht, heel misschien kan het daarmee te maken hebben? Iemand enig idee? Is toch wel fijn als alles gewoon werkt...

haasje

chippen heeft niets met cc te maken, waarschijnlijk is ergens gewoon een vacuumleiding los of 1 van de pedaalschakelaars los.

Marijn Degens

Citaat van: haasje op 24-08-2009 10:20:21
chippen heeft niets met cc te maken, waarschijnlijk is ergens gewoon een vacuumleiding los of 1 van de pedaalschakelaars los.

Is dat iets wat ik zelf zou kunnen nagaan? Is hier al een eerder topic over? (ik heb altijd ruzie met de zoekfunctie, die werkt gewoon niet)

henry classic v70

http://new.volvocars.com/ownersdocs/1994/1994_850/94850_1_1.html#controls

Instruments, switches and controls > 1:15 cruise control > antw. (english)

Dit is de complete

http://new.volvocars.com/ownersdocs/1994/1994_850/94850_1.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

francois

kijk eens bij de pendaalen of daar iets los is slang

gr

Marijn Degens

en opeens doet ie het weer! Erg vreemd, De Volvo lijkt soms een leven op zich zelf te hebben...

thuur

Er zal wel iets loshangen. Loop de gehele installatie na a.d.h.v. het CC inbouwen Tips en Trucs topic, dan vind je het vanzelf.

Gr 8)

ceesklumper

Mijn cc deed het opeens ook niet meer. Paar dagen later weer wel, sindsdien geen problemen gehad. Dus in 130.000 km gebruik (en heel veel op de cruise control) alleen een paar dagen om onverklaarbare reden geen effect, verder heeft-ie het altijd prima gedaan.
Cees Klumper
Amsterdam

Marijn Degens

Na mijn laatste bericht deed ie het tijdje goed, sinds vorige week opeens niet meer. Zal inderdaad ergens kabeltje los zitten oid.... ???