Piepend geluid bij sturen/remmen

Gestart door Sbv, 21-09-2009 12:56:04

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Sinds vrijdag heb ik met de S70 last van heel af en toe een heel hard piepend(metaalachtig geluid).
Nu hebben we afgelopenvrijdag wel de stuurkogels en spoorstangen vervangen maar of dit een relatie heeft ?

Het viel me tijdens een ritje zaterdag op dat het eigenlijk een combi was van remmen en sturen naar links.
Gisterenavond kwam vriendin met de auto thuis en voor de deur met afremmen een hoog gepiep stuur was nog bijna recht.
Ik dacht eerst dat het met maximaal uitsturen was, maar dat is het ook niet

Zelf denk ik aan de volgende problemen.

Stuurpomp gaar ?
Stuurhuis defect geraakt bij demontage oude stuurstangen.
Turbo die op zijn einde is en tegen de wand van compressorhuis slijpt, echter is het niet constant
Multiriem meelooprol gaar, maar dan ook weer, het is niet altijd.

Al met al nog zoekend naar wat het is.

volvoc70T5

komt de metalen stofkap achter de remschijven niet tegen de schijf aan?

Sbv

Deze heb ik zojuist een stukje naar binnen gebogen en daarna weer een stuk gereden. Niets meer gehoord.

Hopelijk was het inderdaad deze stofkap was.

Wordt vervolgt

Sbv

Het lijkt erop dat het nu opgelost is en dat het eigenlijk iets simpels was. Vandaag niets meer gehoord aan rare geluiden.

Arjenj

Hmmm interessant. Ik heb ook sinds kort een piepend geluid in bochten naar links (bijvoorbeeld op rotondes). Af en toe klinkt het meer als een suizend geluid, maar in langere scherpere bochten naar links wordt het echt een piepend, metaalachtig, schurend geluid. Heeft iemand een logische verklaring voor dit geluid?