Serieuse verlaging en kunststof wielkastkuipen

Gestart door Turbo-Geek, 02-10-2009 22:15:44

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Wat is precies de oplossing voor het slijten en scheuren van die wielkuipen bij serieuze verlaging ? (Behalve verhogen natuurlijk)
Die kunstof boog in de wielkastrand zie je al heel snel 'hangen' en dat oogt slordig.
Snijden jullie hem weg of wordt een deel van de kunststof kuip gewoon weg gesneden oid ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

walter leever

Ik denk dat 't slijten en schuren vooral komt door het volledig insturen met grotere velgen en dus bredere banden. ;)

Wat ik heb gedaan hieraan is blauwe stuurstops gemonteerd van een C70 helpt al wat(zijn een stukkie dikker)

gr,walter

Turbo-Geek

Ja die truc ken ik, maar daar voorkom je alleen het schuren mee (volgens mij) aan de motorkant van het scherm.
De buitenste rand, die als een boog loopt en waar je van de zijkant tegenaan kijkt is het probleem.

walter leever

Ah oke ;),ik heb er geen last van,maar is ook niet extreem verlaagd. ;D

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 02-10-2009 23:23:52
Ja die truc ken ik, maar daar voorkom je alleen het schuren mee (volgens mij) aan de motorkant van het scherm.
De buitenste rand, die als een boog loopt en waar je van de zijkant tegenaan kijkt is het probleem.

Hoeveel mm ben je omlaag gegaan ten opzichte van je standaard onderstel en welke velg- / bandenmaat ligt eronder. ?

Turbo-Geek

Standaard T-5R onderstel en zelfs met originele Titans en normale bandenmaat had ik dat al.
Nu met 18" 225/35/18 natuurlijk ook en straks met Schroefsetje helemaal ..........

Vind het erg lelijk die rand die dan een beetje hangt en zit eraan te denken om die weg te snijden oid.
Nieuwe kast is een tijdelijke en dure oplossing aangezien het denk ik weer snel zal inslijten.

wepster

he sergio
ik rij nu op 18 ers mert de zelfde maat als jij dus ook 225
bij de mijne is de voorkant 6 cm verlaagd en de achterkant 4 cm maar aanlopen  :eusa_naughty:
wat is de ET waarde van jou velgen ???
ik heb voor de zekerheid wel aan de buitenkant de rand van de kunstof kuipen weg gesneden en de rand van het spatbord opgeklopt (naar boven toe dus )
aan de achterkant loopt het bij mij alleen aan als ik vol beladen ben en door een flinke kuil rij maar dat komt om dat er achter de verkeerde banden maat op licht ;D (een 45 serie ipv een 35 band )
je zou dus de wiel rand iets om kunnen slaan met beleid en een rubber hamertje kom je al en heel eind
dan nog een stuk van de binnen kuip er uit snijden en je bent klaar met aanloop problemen ;D

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 02-10-2009 23:36:03
Standaard T-5R onderstel en zelfs met originele Titans en normale bandenmaat had ik dat al.

Ik had dat met de rode R ook. Na het vervangen van de schokdempers heb ik er nooit meer last van gehad, kennelijk was de compressie demping onvoldoende geworden.

Emiel

Dat randje verlies je vanzelf een keer... :eusa_shifty:

michiel

Ik heb die hele kunststof bak gewoon verwijderd. Wordt nu alleen wel wat vies bij de portieren, verder merk je er weinig van. Oh ja, een nadeel hiervan is wel dat je niets meer hebt om je voorbumper aan vast te zetten, daar moet ik (nog altijd na 1,5 jaar  :eusa_boohoo: ) iets op vinden.  :eusa_whistle:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Turbo-Geek

Heren, bedankt voor de info !
Het kan een combo van van alles zijn.
De ET maat en bandenmaten iig niet want die zin allemaal correct maar die dempers zitten er denk ik al 14 jaar onder en dat kan erg schelen.
Soms merk ik dat als ik bijv op de A2 bij Vianen de burg op en af rijd (Nederlanders kunnen dat niet maken zonder Kedenk kedenk) en met wat snelheid hoor je heel ff de band aanlopen.

Ik ga die rand wegsnijden en mischien zelfs de wielkast rand naar binnen kloppen zoals Wepster aan geeft.
Op de draagarm komen die C70 max. stuuruitslag blokken.

Ik houd u op de hoogte mbt het aanlopen als de andere dempers erop zitten !

haRtV70R

Citaat van: Turbo-Geek op 03-10-2009 13:13:32
Heren, bedankt voor de info !
Het kan een combo van van alles zijn.
De ET maat en bandenmaten iig niet want die zin allemaal correct maar die dempers zitten er denk ik al 14 jaar onder en dat kan erg schelen.
Soms merk ik dat als ik bijv op de A2 bij Vianen de burg op en af rijd (Nederlanders kunnen dat niet maken zonder Kedenk kedenk) en met wat snelheid hoor je heel ff de band aanlopen.

Ik ga die rand wegsnijden en mischien zelfs de wielkast rand naar binnen kloppen zoals Wepster aan geeft.
Op de draagarm komen die C70 max. stuuruitslag blokken.

Ik houd u op de hoogte mbt het aanlopen als de andere dempers erop zitten !

Die maximalestuuruitslagstoprubbers moet ik ook eens hebben. Want bij APK beginnen ze steeds te mauwen dat de wielen aanlopen. En dus afkeur..
[move][/move]