antenne

Gestart door MICHEL306, 25-09-2009 20:26:47

Vorige topic - Volgende topic

MICHEL306

Ja ik weet het, de versterker zit aan de zijkant, en ja dat klopt ook.alleen het draadje waar spanning op zou moeten staan hangt in een stekkerblok waar ik op geen enkel punt spanning meet, resultaat is dan ook een dure radio die bijna niks ontvangt hetgeen mij enorm irriteert.

vraag is dus is dat een zekering kwestie?en zoja welke dan? en asl blijkt dat dat niet zo is, kan ik dan een aftermarket antenne versterker monteren? die ik nog heb liggen trouwens.

en op welk punt hoort de voeding naar de orginele antenne versterker te zitten. is da de rood blauwe de zwart witte of de derde...rood grijs. alvast bedankt voor het mee denken

gr michel

UserID6342

Michel, wat misschien makkelijker is, is dat je even een stroomdraadje vanaf je radio rechtstreeks naar je antenne trekt, mocht het de zekering niet zijn.  Weet je zeker dat het goed zit en dat het werkt.  Probleem is dan ook meteen opgelost ;D

thuur

Die dikke rood/grijze is niet aangesloten bij een standaard antenneversterker.

Zekeringen gewoon even nalopen. Werkt beter en sneller dan het probleem proberen op te lossen vanuit je bureaustoel.

Gr ;)

UserID6342

Da's ook weer zo Thuur ;D

MICHEL306

Ja hoor es ff het is wel weekend..... ;D
maar goed,dat draadje had ik natuurlijk al geprobeert, en het blijft zo zo dus aangezien me dak antenne afbrak van de week, deze vervangen door een radio antenne.
beide antenne draden gekoppeld en nou maar es horen of da beter gaat.

raar is wel dat op geen enkele draad spanning staat, tja zekering...maar raar toch?
thuur t gaat er om welke draad er op de versterker hoort die dus spanning zou moeten geven als het ware.

groeten vanuit de tuinstoel

haasje

Als mijn antwoord ook goed is, dan is het de draadkleur blauw/wit en is hij niet apart afgezekerd Draad komt via 3 connectoren rechtstreeks van de radio.

MICHEL306

kijk daar heb ik wat aan......thnxs haas....

MICHEL306

en dat klopte als een bus....nou morgen maar es ee ritje maken en horen of de ontvangst nu beter is.

gr m