T5 stottert

Gestart door michielluik, 08-09-2009 20:37:19

Vorige topic - Volgende topic

michielluik

Ik heb al aardig wat nagelezen hier en mijn probleem schijnt zeker niet uniek te zijn. Desondanks wel zeer irritant! De verkoper gaat het voor me fixen dus maar hopen dat er een oplossing komt.

Het probleem: Bij rustig rijden merk je niets. Ook tot de 3000 tpm rijdt de auto prima. Geef je (bijv op snelweg 120 kmpu, 3000 tpm) een beetje meer gas dan stottert en bokt de motor gigantisch met als gevolg dat hij niet harder gaat rijden. Het lijkt er op alsof de motor geen benzine krijgt. Vervolgens ging het lambda lampje branden. De auto wordt één dezer dagen uitgelezen.

Nou heb ik al een aantal oplossingen gelezen op het forum maar er schijnen dus 10.000 oorzaken te zijn voor dit probleem. Bij een aantal volvo rijders blijft het probleem zelfs bestaan.

Afhankelijk van de foutcode zijn bougies en luchtmassameters als eerste verdacht. Mocht iemand nog tips hebben, graag!

animalT5R

En dan niet alleen de bougies,ook bougiekabels[staat een datum op] rotor,verdeelkap vervangen,tevens Lambda sensor doormeten.
succes
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

michielluik

Bedankt voor de tips. Enig idee hoelang bougiekabels mee horen te gaan?

Jeroentjuh

Lees hem eerst maar eens uit, kan idd zoveel oorzaken hebben, dan heb je een idee in welke richting je moet zoeken. Lijkt me meer iets van een gescheurde slang ofzow

Verone

Allereerst; sinds kort een 850 dus ben nog niet echt bekend met het blok.

Misschien zit ik er helemaal naast maar met de T4 heb ik dit twee maal gehad. Oplossing bleek tweemaal een bobine te zijn. Probleem niet echte de bobine maar de vonkgeleider (?) die eronder zit. Hierin zat een scheur waardoor de vonk "lekte" en de bougie niet bereikte.

Aspirant 850 eigenaar (moet er ff eentje vinden ;))

michielluik

ok bedankt voor de tip, we zullen het zien!

thuur

Vonkgeleider kun je zien als een bougiedop. Of in het geval van 5 bobines: een hele korte bougiekabel die niet afneembaar is van de bobine.

Gr :D

michielluik

De oplossing was als volgt: Nieuwe volvo bougies en bougiekabels en oem verdelerkap en rotor. Loopt als een beest nu!