Turbodruk meter ijken

Gestart door Thijssie!, 30-09-2009 21:50:36

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Goeiesavonds ;)

Afgelopen weekend kwam ik erachter dat mijn turbodrukmeter niks meer deed. Na wat zoeken in de (vacuum)kerstboom kwam ik erachter dat de beige vacuumslang die vanaf de gaskabel loopt los was. Slang heb ik inmiddels weer vastgezet maar nu geeft mijn turbodrukmeter niet de juiste waarde aan.

Hij zou bij vol gas halverwege het witte gedeelte moeten staan maar hij komt nauwelijks verder dan de middenstand. Kan ik mijn meter ijken of iets dergelijks ???

Groetjesss ;D

Turbo-Geek

Vacuumslang kan ook op instrumentenpaneel (achterop) los zitten en links onderaan naast voetpaneel zit ook een aansluiting waar hij los kan zitten en dus lekken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Thijssie!

Dus wanneer een slang opnieuw wordt vastgezet dan moet hij direct de juiste waarde aangeven zonder iets te kalibreren?

mehn

Citaat van: Thijssie! op 30-09-2009 22:03:14
Dus wanneer een slang opnieuw wordt vastgezet dan moet hij direct de juiste waarde aangeven zonder iets te kalibreren?

Ja

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

D'r valt niks te calibreren.
De meter (in het dashboard) is gewoon een mechanische meter en die staat in het midden als de motor uit is (1 atmosfeer = normale buitendruk = 0 bar overdruk) en als er vacuum is of overdruk gaat de naald bewegen.
Een echt nauwkeurige meter is het zeker niet maar eigenlijk gaat zoiets niet snel stuk dus als je eerst wel een werkende meter had en nu niet dan is er ergens in de leiding (vanaf gasklephuis/inlaatmanifold tot aan het instrumentenpaneel) een lekkage of verstopping is.
  The things you own end up Owning you !

Thijssie!

Okay thanks voor de reacties, ik heb dit weekend weer wat te doen!!!

Groetjes