klapsleutels e-bay

Gestart door joebar, 02-10-2009 00:17:35

Vorige topic - Volgende topic

knoertS70

Citaat van: Driven2Shine op 06-04-2013 02:08:01
Groupbuy inclusief aanpassing? :D :D

Goed plan. Ik doe mee.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

BBS

Dan doe ik ook mee :D
Sleutel vijl meeting houden? ;D
Volvoloos....

knoertS70

Citaat van: BBS op 06-04-2013 08:05:20

Dan doe ik ook mee :D
Sleutel vijl meeting houden? ;D

Ja, dan kunnen we daarna een inbrekers forum openen.

giovanni4451

Hierbij de ''How To'' voor het ombouwen van een oude AB naar een nieuwe AB.

Om te beginnen heb ik mijn behuizing bij keyprof.com besteld.

Verder heb ik een dremel apparaat gebruikt, schuur vormpjes (zie afbeelding), siliconen kit en wat kleine tangetjes.

Wat betreft de uitvoering kan iedereen het anders doen maar het is meer om je op weg te helpen voor het ombouwen.

Je haalt uit de oude AB de print plaat. Deze past niet direct in de nieuwe lege behuizing, je zult dus moeten schuren.

- Naar mijn mening zit de print plaat het best als die helemaal aan de linker kant zit. Vandaar dat ik daar extra veel heb weg geschuurd.
  (Let hierbij wel op dat je NIET door de AB heen schuurt!)

- Na een tijdje komt het er ongeveer uit te zien. Je moet een beetje passen en meten hoe die voor jou het beste zit. precisiewerk dus!
 (Dit kan bij een originele sleutel behuizing anders zijn!)

- Zo komt het er ongeveer uit te zien. De print plaat zie je helemaal links tegen de behuizing aan zitten.

Toen je de print plaat uit de oude behuizing had gesloopt zat het in een rubber omhulsel wat het beschermde, in dat omhulsel knip je drie gaatjes en vul je op met iets (dit omdat er ruimte zit tussen de druk knopjes op de AB en de plastic knopjes in de behuizing).
Ik heb gekozen voor vierkante blokjes (waar je 3D kaarten mee maakt :eusa_dance:)

- Zo komt het dan er dan uit te zien.

- Omdat het niet helemaal werkte zoals ik me had voorgesteld had, heb ik er een stukje plastic opgedaan om de knopjes wat meer stevigheid te geven. Zodat als je op het knopje 'unlock' drukt ook echt dat klikje hoort.

- Als je dat heb gedaan zet je de pint plaat in de nieuwe AB (CONTROLEER OP DE KNOPJES KLIKKEN). Zoals je ziet / merkt houd je ruimte over aan de rechterkant. Dit heb ik opgevuld met siliconen kit. Echter pas wel op met het opvullen dat het niet te hoog komt te zitten want je moet je andere kant van de AB ook nog ''erin'' kunnen klikken!!!!!!

De andere kant van de AB is gewoon ''uithollen / wegschuren'' van wat er in de weg zit, weinig moeilijks aan vergeleken met de voorkant van de AB...

Eenmaal klaar ziet het er zo uit! De bovenkant en het R kapje zijn besteld en zullen over een paar dagen binnen zijn.

Het duurde even omdat het echt passen en meten is om de print plaat goed in de AB te krijgen. Maar met een beetje geduld lukt het wel!
Ik hoop dat jullie wat aan de foto's met uitleg hebben, iedereen doet het op zijn eigen manier maar een voorbeeld is er in ieder geval!

Mijn eind resultaat zal ik uploaden als de rest van de onderdelen binnen zijn! :)

-update-

Ik heb zojuist de sleutel opgehaald en het R-kapje. Ben zeer tevreden met het eindresultaat!

C70-ish

Heb je de transponder ook met succes over gebouwd?

Hoelang en hoeveel was je in totaal kwijt voor de ombouw?

Ben je nog van plan om andere knopjes erin te zetten, een met witte tekst?

Welkom bij de ombouw club "Ik bezit over een kick*ss Volvo klapsleutel voor mijn roffel"  :D

Ik zal je naam aan de lijst toevoegen:

MarkoC70T5
C70-ish
giovanni4451

Gijs87

Dit is handig he! Dat wil ik ook! ;D
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Driven2Shine

Ik ook ik ook ik ook!

Wat heb ik voor partnummers nodig van de dealert?

C70-ish

De kosten en gebruikte Volvo onderdelen voor mijn ombouw.

Volvo blanco sleutel 31253386         €43,80
Gebruikte originele Volvo fob/afstandsbediening 8688800 op ebay incl. verzendkosten  €31,68
Sleutel slijpen bij sleutelboer                 €15,00
Volvo R kapje 8666774              €12,45

Voor 16:00 moet de bestelling bij de Volvo dealer binnen zijn, je kunt de onderdelen meestal de volgende dag bij de dealer ophalen.

Groet,

C70-ish

Lid van de ombouw club "Ik bezit over een kick*ss Volvo klapsleutel voor mijn roffel"

Driven2Shine

Hehe ik wil ook bij de club ;)

Binnenkort maar even bestellen.
Enige is dat ik geen dremel heb of ander merk mini slijp apparaat.

C70-ish

Waar woon je ongeveer?

Driven2Shine

Driven2Shine

Ik heb er zojuist ook 2 besteld.

Nog even en ik hoor ook bij de klapsleutel club :)

Driven2Shine

Klopt ik gebruik er 1 tegelijk en mij kennende sloop ik er 1 en heb ik er 2 nodig :)

C70-ish

Bij mij zit de transponder aan de linkerkant met "Made in UK" aan de bovenkant.

Zo ziet de transponder eruit, dit is niet de mijne.

Plek gemaakt voor de transponder

Ik heb de transponder gewikkeld in zwarte tape zodat de transponder later makkelijk eruit kan.

knoertS70

kunnen we een keer samen gaan freubelen?

gr. John