Wie rijdt er alweer op winterbanden (2009/2010)?

Gestart door Jur, 02-10-2009 12:26:23

Vorige topic - Volgende topic

bassie81

dat is waanzin...

een keuze tussen enerzijds niet kunnen sturen of anderzijds, niet weg kunnen rijden...

Marc O.

Achter leggen. Of het waanzin is weet ik niet, het is in ieder geval beter dan 4x gladde zomerbanden. Houd er wel rekening mee dat de snelheid die je kunt maken dankzij die winterbanden om de aangedreven achterwielen al snel te hoog is voor de sturende/remmende voorwielen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Ongeacht welk type banden en welk type aandrijving is het het beste om de beste banden achter te monteren.
Deze wielen bepalen bij gripverlies de rijrichting van de auto zeer ongunsting.

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 18-12-2009 10:46:40
Achter leggen. Of het waanzin is weet ik niet...
Idd achterleggen en nee is echt geen waanzin !!

JW

Ga er komende week de winterbanden op zetten (Fulda Kristal 195/65R15). Werkt toch wat fijner dan mijn (gladde) zomerbanden  :)
(auto heeft niet gereden sinds juni   :eusa_whistle:)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Quota

Hallo,

Ik heb net de dealer a/d lijn gehad om te vernemen wat ze voor me konden betekenen qua winterbanden. Ze hebben voor me een setje op stalen velgen die 1 winter gebruikt zijn, profiel zou een dikke 6 mm zijn. Inclusief de montage, btw e.d vraagt hij er 350 euro voor,  is dit een redelijke prijs volgens jullie (ik ben vergeten te vragen naar het merk e.d.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

henry classic v70

Hoeveel inch zijn de velgen en banden, merk maakt ook uit.
Er zit nog 6 mm op wordt gezegd na 1 winter, bij 4 mm doen winterbanden niet zoveel meer.
Kijk wat een nieuw setje winterbanden kost (tussen de 90,= en 120,= p/st) en misschien denk je erover om een extra setje velgen erbij te kopen. Op MP staan zat velgen (gebruikt)
Voor 350,= zou ik ze laten staan (met 6 mm profiel)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Quota

Okay,

En wat is de steek en et waarde van onze auto's? Ik weet dat het de standaard 15" velgen zijn met 195 banden.

Emiel

Quota

Dank jullie wel jongens, ik wil toch wel snel winterbanden eronder hebben, maar ik begrijp dat die 350 euro wel veel geld is voor stalen velgen met winterbanden (indien het profiel inderdaad 6 mm is). Is dit iets wat jullie via marktplaats zouden kopen? Er is namelijk iemand die 4 michelin alpins aanbied met 8 mm profiel voor 450 euro op een stalen velg. Is dat dan een betere prijs?

BenC70ES

Citaat van: henry classic v70 op 18-12-2009 20:09:37
bij 4 mm doen winterbanden niet zoveel meer.

Die doen het nog altijd gigantisch veel beter dan sportzomerbanden in sneeuw...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mevita

Citaat van: Quota op 18-12-2009 21:10:34
Dank jullie wel jongens, ik wil toch wel snel winterbanden eronder hebben, maar ik begrijp dat die 350 euro wel veel geld is voor stalen velgen met winterbanden (indien het profiel inderdaad 6 mm is). Is dit iets wat jullie via marktplaats zouden kopen? Er is namelijk iemand die 4 michelin alpins aanbied met 8 mm profiel voor 450 euro op een stalen velg. Is dat dan een betere prijs?

Koop liever een paar nieuwe winterbanden, en let op dotcode produktiejaar en leg ze op je bestaande velgen of kijk op de sloop,hier op forum, of marktplaats voor stalen velgen ;),

gr mevita

elianmars

Drie stalen velgen (15 inch) heb ik nog wel liggen. Vind een vierde en vier goede banden en je bent klaar  ;D

Quota

Citaat van: elianmars op 18-12-2009 23:12:40
Drie stalen velgen (15 inch) heb ik nog wel liggen. Vind een vierde en vier goede banden en je bent klaar  ;D

Dank je wel voor het aanbod Marcel, maar ik heb even rondgekeken maar er is nauwelijks aan te komen...

elianmars

Citaat van: Quota op 19-12-2009 10:12:35
Citaat van: elianmars op 18-12-2009 23:12:40

Dank je wel voor het aanbod Marcel, maar ik heb even rondgekeken maar er is nauwelijks aan te komen...

Ach, dan toch één lichtmetalen velg?  ;D