Vreemd??

Gestart door Red Devil, 02-10-2009 16:24:48

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Vandaag kreeg ik na een ritje van ongeveer 10 km een melding in bc en het motormanagementlapmpje ging branden. De melding die ik kreeg was motormanagement bij onderhoud. Ik heb de auto uitgezet en weer gestart. De melding was verdwenen en het lampje uit. Ik moest toch bij de dealer zijn, dus meteen uit laten lezen. Hij gaf aan het de egr was. Verder ondekte de dealer lekkende dieselretourslangen (meteen vervangen).
Daarna nog een km of 40 gereden en niets aan de hand, tot ik vanmidag in dezelfde straat kom als vanochtend en weer ging op exact dezelfde locatie het lampje weer branden en kreeg ik dezelfde melding. Zelfde procedure gevolg en melding was weg en lampje uit. KMstand nu 396000 en het is een 2.5D uit 2000.

Vraag: is dit toeval of het motormanagementsysteem beinvloed door iets van buitenaf bijv straling of magnetisme. Men is daar met werkzaamheden bezig namelijk. Of is het iets anders en wat is er aan te doen.

Gr.
Ted

UserID6342

Tis duidelijk, dat ligt aan de straat.  Zeker weten , je moet daar dus gewoon niet meer komen :)

Red Devil

Ja da's mooi opgelost dus......... ;)

Maar heeft iemand er wel eens mee te meken gehad.Ik heb bij een van mijn vorige auto's gehad dat hij niet wilde starten. Auto werd afgesleept naar de garage en ja hoor gewoon starten. Ik had werkzaamheden vlak bij een zendmast en de dealer vertelde mij dat dat wel eens storing op de transponder in de sleutel zou hebben kunnenj veroorzaakt. Daarna nooit meer last gehad.

MVeldhuis

Ik heb er nog nooit van gehoord, ik zet mijn geld erop dat je gewoon een probleem hebt.

Red Devil

Dat was ook mijn eerste idee. Maar aan de auto merk je niets, pluimt niet (niet meer dan noirmaal), trekt normaal etc etc.

haasje

Ik weet dat er in het verleden ook wat problemen zijn geweest bij ons in de buurt met een zendamateur, als hij aan het zenden was konden veel mensen in de buurt de auto niet meer openen met de afstandbediening.

Red Devil

Ik heb destijds inderdaad een vergelijkbaar probleem gehad met een fOCUS 2.0 . Storing door straling?!?

elmarconi

Citaat van: Red Devil op 02-10-2009 16:24:48
Vraag: is dit toeval of het motormanagementsysteem beinvloed door iets van buitenaf bijv straling of magnetisme.

Toeval kun je uitsluiten als je het een derde keer kunt reproduceren.
Ik ken iemand die bij een garage werkt die idd een vergelijkbaar geval heeft gehad , en de storing in de stationairloop alleen bij een bepaald verkeerslicht had...
Kom je pas na heel lang zoeken achter.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 02-10-2009 20:07:39
Citaat van: Red Devil op 02-10-2009 16:24:48
Vraag: is dit toeval of het motormanagementsysteem beinvloed door iets van buitenaf bijv straling of magnetisme.

Toeval kun je uitsluiten als je het een derde keer kunt reproduceren.

Dat eerst maar eens proberen.

Red Devil

Het brandstoffilter heb ik 11k geleden vervangen. Voor het gemak ga ik er even van uit dat er nog geen of in ieder geval niet veel vocht in zit.

Overiegsn bedenk ik mij nu. Vorige week zondag heb ik er een fles Forte bijgegooid (verkregen via Volvodealer). De tank staat nu half leeg. Zou deze Forte deze meldingen kunnen veroorzaken??

haasje

Ik geloof niet dat het de oorzaak is, het kan zijn dat het misschien wel meespeelt/verergerd. Probeer het te reproduceren, je weet dan misschien niet wat er aan de hand is, het zijn wel aanwijzingen waar je het moet gaan zoeken.