Vervangen injectiedrukregelaar

Gestart door khana38, 04-10-2009 14:10:43

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

khana38

Drukregelaar is vervangen. Het blijkt dat, nadat het slangetje van de terugvoerleiding los is, de rail 180' kan draaien op de koppeling met O-ring van de benzineleiding zonder dat die hoeft te worden ontkoppeld. Dan ligt de rail ondersteboven en kun je zo de drukregelaar vervangen.  Niet meer dan ca. 15 min. werk, zo blijkt.

Forumleden: bedankt voor jullie hulp en advies.

Kees

Ludo

Mooi dat het gelukt is.  :D

Is het moeilijke starten nu ook verbeterd/opgelost?.

khana38

Moeilijk starten grotendeels opgelost. Heb het idee dat ik nog een paar keer moet ontluchten op de rail.

Mijn probleem begon met veel backfire. Ik constateerde kapotte brandstofpomp, die ik vernieuwde. De benzine in de tank bleek sterk vervuild. Tank gedrained. Nieuw benzinefilter. Vervolgens nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, rotor en verdeelkap nieuw. Injectors getest en 2 stuks vernieuwd, en als jongste ingreep: de drukregelaar.

In het verleden te weinig op bezine gereden. Rijd nu steevast 1 dag in de week op benzine, zorg dat ik steeds het volume van een halve tank benzine bij-tank en daarbij een 1/2 flesje injectorcleaner doe. Probleem van veel LPG rijders is dat zij te weinig ook eens op benzine rijden.

gr. Kees