Wat te doen....

Gestart door 850-2.520V-Driver, 06-10-2009 20:43:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850-2.520V-Driver

Hey mensen,

Ik ben een beetje in dubio m.b.t. nieuwe banden/velgen.
Momenteel liggen gewoon de 15'' Cetus velgen onder de 850 met een set nog redelijke banden van 1 of ander merk wat ik zo uit m'n hoofd ff niet meer weet. Bandenmaat volgens mij 195-65-15.
Nu wil ik sowieso een set grotere velgen, 16'' of meer.
Ik heb nooit met winterbanden onder m'n bolides gereden, ook nooit heel erg 't idee gehad dat ik ze nodig had hier in NL.
Nu hebben we wat regenachtige dagen en meteen beginnen de voorwielen te spinnen wanneer ik een beetje vlot optrek. Ik hoef geen stoplichtsprintjes te trekken, maar heb ook geen zin om continu met een fluwelen voet dat gaspedaal te beroeren.

Dus wat is wijsheid... Een set grotere velgen aanschaffen met nieuwe banden (liefst Toyo's) waarmee ik misschien wat meer grip zal hebben dan met de huidige bandjes? Of een set winterbanden aanschaffen voor op de Cetussen en in het voorjaar eens gaan kijken naar nieuwe velgen + banden?

Beschadiging van eventueel nieuwe velgen door pekel in de winter ben ik niet zo bang van. Ik was nl. de auto + velgen regelmatig wanneer er veel van die zooi op de weg ligt en heb eigenlijk ook nog nooit lakbeschadigingen gehad door pekel...

Wat zeggen jullie?

devonius

Ik zeg 16" columba's, persus of perfo's eronder hangen met een set goede banden. Knapt je 850 gelijk een stuk van op.
Op marktplaats, of misschien wel hier, koop je een set gebruikte winterbanden voor op je cetus. Staat ongetwijfeld genoeg te koop en als je een beetje je best doet vind je ze in goede staat en niet duur.
Winterbanden zijn ook handig als je nog is van plan bent om op wintersport te gaan deze winter en kun je er een paar maandjes in NL op rijden.

Op de Duitse ebay staan trouwens vaak mooie velgen voor 850's te koop voor een goede prijs, net als veel andere onderdelen.

thuur

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 06-10-2009 20:43:51
Dus wat is wijsheid... Een set grotere velgen aanschaffen met nieuwe banden (liefst Toyo's) waarmee ik misschien wat meer grip zal hebben dan met de huidige bandjes? Of een set winterbanden aanschaffen voor op de Cetussen en in het voorjaar eens gaan kijken naar nieuwe velgen + banden?


Kan toch beide? ;D

Financieel maakt het niets uit: als je op winterbanden rijdt slijten je zomerbanden niet en vice versa.

Over het wel en wee van winterbanden: dat kan op DEZE PLEK en graag niet hier :police:


Gr ;)

850-2.520V-Driver

@ devonius en thuur,

Nieuwe velgen komen er sowieso, Perfo's, Kometen of Meteorieten :)
't gaat mij er meer om of ik met dit weer (of 't echte winterweer) ga blijven spinnen door de 170PK + Zomerband combinatie.
Wintersport doen we niet aan, dus we houden 't bij 't rondrijden in NL.
Dus niet echt 't wel en wee van winterbanden, maar meer de vraag of een nieuwe, fatsoenlijke set zomerbanden een significante verbetering op zal leveren. Significant genoeg om geen winterbanden aan te schaffen... mmm, misschien is dit toch meer gerelateerd aan 't wel en wee van winterbanden bij nader inzien...

mevita

Je kunt dit topic ook even lezen Hans heeft het verschil gezien tussen zomer en winterbandenhttp://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36491.msg726141.html#msg726141

thuur

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 06-10-2009 21:16:07
@ devonius en thuur,

Nieuwe velgen komen er sowieso, Perfo's, Kometen of Meteorieten :)
't gaat mij er meer om of ik met dit weer (of 't echte winterweer) ga blijven spinnen door de 170PK + Zomerband combinatie.
Wintersport doen we niet aan, dus we houden 't bij 't rondrijden in NL.
Dus niet echt 't wel en wee van winterbanden, maar meer de vraag of een nieuwe, fatsoenlijke set zomerbanden een significante verbetering op zal leveren. Significant genoeg om geen winterbanden aan te schaffen... mmm, misschien is dit toch meer gerelateerd aan 't wel en wee van winterbanden bij nader inzien...

Zo te horen heb je nu Waikikibanden en daar voel je je niet veilig op. Zou ik ook niet doen, daar niet van, dus zoek je naar beter rubber, toch?


Gr :D