Hopelijk geen bekende van ons.

Gestart door basphil, 04-10-2009 08:29:48

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Citaat van: daytonawim op 06-10-2009 14:19:34
Tja, zeer spijtig van de slachtoffers.

Ik denk dat dit "geintje" van de bestuurder wel eens een heel naar "staartje" voor hem
kan gaan krijgen, los van het feit dat hij verder zal moeten leven met het feit dat hij
verantwoordelijk is voor de dood van 2 van zijn vrienden !

tuurlijk is er hier sprake van groeps-druk en zullen ze zeker gepushed hebben om net ff harder en scherper te sturen , maargoed wie is er verantwoordelijk voor het niet dragen van gordels in de auto; de bestuurder of de inzittende(n)?

Ludo

Citaat van: axelvr op 06-10-2009 19:16:48
wie is er verantwoordelijk voor het niet dragen van gordels in de auto; de bestuurder of de inzittende(n)?

De bestuurder/eigenaar van de auto.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 06-10-2009 19:19:17
wie is er verantwoordelijk voor het niet dragen van gordels in de auto; de bestuurder of de inzittende(n)?

Da's formeel zo, maar wat mij betreft is een inzittende (mits geen kind) gewoon zelf verantwoordelijk voor het omdoen van een gordel.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 19:21:03

Da's formeel zo, maar wat mij betreft is een inzittende (mits geen kind) gewoon zelf verantwoordelijk voor het omdoen van een gordel.

Als eigenaar, blijf je verantwoordelijk voor 'het doen en laten' van jou auto.
In dit gevalletje zal wellicht de verzekering zich ook nog terugtrekken, voor de meeste auto's word er een verzekering afgesloten voor 4 passagiers.
Als je er 6 in stopt, is dat op de eigenaar zijn verantwoordelijkheid...

Marc O.

Citaat van: Ludo op 06-10-2009 19:27:37
Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 19:21:03

Als eigenaar, blijf je verantwoordelijk voor 'het doen en laten' van jou auto.

Dat zei ik ook.  :P

Citaat van: Ludo op 06-10-2009 19:27:37
In dit gevalletje zal wellicht de verzekering zich ook nog terugtrekken, voor de meeste auto's word er een verzekering afgesloten voor 4 passagiers.
Als je er 6 in stopt, is dat op de eigenaar zijn verantwoordelijkheid...

Volgens mij ben je verzekerd (als je tenminste een inzittenden verzekering hebt) voor de personen die op een daarvoor bestemde zitplaats zitten. Kan me niet herinneren dat daar (in onze eigen verzekering lthans) een max. van 4 voor geldt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 19:52:58
Volgens mij ben je verzekerd (als je tenminste een inzittenden verzekering hebt) voor de personen die op een daarvoor bestemde zitplaats zitten. Kan me niet herinneren dat daar (in onze eigen verzekering althans) een max. van 4 voor geldt.

Dat zei ik ook.  ;D
Doorgaans 4 passagiers als standaard in een gewone/normale personenauto.
Benieuwd hoeveel mensen er zijn, die de extra zitplaatsen aangeven na montage van zo'n 3é bankje.

denkweb

Waarom worden deze foto's van een dodelijke aanrijding eigenlijk niet verwijderd...  :eusa_whistle: