855 T-5R CY

Gestart door NvH, 06-10-2009 19:45:56

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Ik dacht dat de 850 t-5r geleverd waren zonder 3de remlicht achter de ruit, maar met een remlicht in de spoiler. Toch een V70 modificatie?

KIM

Volgens mij uberhaupt geen 3e remlicht.
Spoiler was een optie die volgens mij in den beginne niet een leverbaar was met remlicht...

johanw

werd idd geleverd zonder 3e remlicht was wel als accesoires leverbaar en zat dan boven het asje van de ruitenwisser.
sommige landen standaart o.a. usa model

R o b

Hmmm, staat niet slecht zo'n hoepel....zouden ze ook in 21" verkrijgbaar zijn!?  :evil: ;D

Niels heeft uitlaatophanging gewisseld gisteravond en samen de AT-bakolie voor de 2e maal vernieuwd. Nog excuses voor het knoeien met de nieuwe AT-olie  ;)

Wat is die verse lek toch super......de wagen is een plaatje:

Fotograaf: Jori

NvH

Vanillevla met slagroom

Haarlem

en dan nu een beginner: wat is het verschil tussen een 855 en 850?
serieus: waar kun je al dit soort antwoordjes lezen?

zoals: hoeveel 850 T-5R Estate CY zijn er gebouwd?

ik zoek er zo een, maar wel een hele gezonde, voor een hele goede tip gedurende 2010 betaal ik graag..
HansMooren@planet.nl

Turbo-Geek

Citaat van: Haarlem op 27-12-2009 17:22:08

zoals: hoeveel 850 T-5R Estate CY zijn er gebouwd?

ik zoek er zo een, maar wel een hele gezonde, voor een hele goede tip gedurende 2010 betaal ik graag..
HansMooren@planet.nl

850 is het type Volvo, de 4 deurs versie wordt ook wel 854 genoemd (Sedan) en de 5 deurs een 855 (Estate).
Hoeveel CY er zijn gebouwd weet niemand precies, er zwerfen overal cijfertjes rond maar ze spreken elkaar tegen.
Opzich boeit het ook niet, immers ze zijn niet uniek genummerd (Nummer X/XXXX), dus ......

Wel heel mooi, mits de lak ook nog mooi en overal egaal is.
Ik wilde zelf ook een 855CY maar vond niks moois/betaalbaars in NLD en ben voor een Duitse Zwarte gegaan, geen spijt van gehad.
MAAR eerlijk is eerlijk, eentje die helemaal mooi in de lak staat is geweldig mooi !

Tip: Kijk eens buiten de grenzen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Als je een hele goede en mooie wilt zul je bereid moeten zijn om daar ook voor te betalen  ;) Al kun je in Duitsland wel eens geluk hebben, daar hebben de CY's iets minder status dan in NL. Meeste Duitsers vinden het gewoon een oude Volvo.... :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: M a r c op 27-12-2009 23:18:19
Meeste Duitsers vinden het gewoon een oude Volvo.... :eusa_doh:

Zoals ik ook al een eerder heb gezegd... "Is het toch ook ?? Maar dan met een afwijkend kleurtje."  :eusa_shifty:

;)

thuur

Als je een hele goede en mooie wilt zul je bereid moeten zijn om daar ook voor te betalen  ;) Al kun je in Duitsland wel eens geluk hebben, daar hebben de CY's iets minder status dan in NL. Meeste Duitsers vinden het gewoon een oude Volvo.... :eusa_doh:

Ik ken Duitsers die alle auto's ouder dan 10 jaar als 'schrott' benoemen..

Gr :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: thuur op 27-12-2009 23:59:24

"Is het toch ook ?? Maar dan Soms met een afwijkend kleurtje."

;)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

walter leever

Citaat van: Freakybaby op 28-12-2009 15:10:29
Citaat van: thuur op 27-12-2009 23:59:24

"Is het toch ook ?? Maar dan Soms met een afwijkend kleurtje."

;)

Vrienden op 't forum aan 't maken? :evil:

Marijn Degens

Citaat van: Haarlem op 27-12-2009 17:22:08

Een overzicht van de meest voorkomende typeplaatjes op onze voertuigen.

850 8=Modeltype, 5=Aantal cylinders, 0= Geen specifiek model (4-deurs, estate, etc. zie hieronder)

854 8=Modeltype, 5=Aantal cylinders, 4=4 deurs, Sedan

855 8=Modeltype, 5=Aantal cylinders, 5=5 deurs, Estate.

S70 S=Versie=Sedan=4 deurs, 70=Modeltype

V70 V=versie=Versatility=Estate, 70=Modeltype.

C70 C=Coupé 70=Modeltype

GL Grand Luxe. Standaard uitvoering. Veranderd in S in Modeljaar -97.

S Standard. Standaard uitvoering.

GLE Grand Luxe Edition. Uitvoeringspakket. Wordt geleverd op de 2.0  and 2.5 liter niet turbo motoren. Na modeljaar -97 veranderd in SE.

SE Special Edition, Wordt geleverd op de 2.0, 2.4  and 2.5 liter niet turbo motoren vanaf modeljaar -97.

GLT Grand Luxe Tourer. Auto uitgevoerd met 170, 165 pk 2.5 liter motor. In enkele landen wordt deze uitvoering geleverd met een 193 pk lage druk turbo.

Turbo Auto met turbo. 225, 240 pk. 2.3 liter. Gewijzigd in modeljaar -95 naar T5.

T5 Auto met turbo. 225, 240 pk and 2.3 liter.

2.0T Auto met turbo. 220 pk and 2.0 liter. Alleen geleverd in bepaalde landen zoals Italië, Frankrijk, België.

2.5T Auto met lage druk turbo. In enkele landen geleverd als GLT. 193 pk en 2.5 liter.

2.4T Auto met lage druk turb. 200 pk en 2.4 liter.

T-5R Auto met turbo, speciale uitvoering. 240 pk en 2.3 liter Auto met alle denkbare opties, dit was het eerste "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -95. Slechts in 3 kleuren leverbaar. Cream Yellow (geel), Black Stone (zwart) en Dark Olive Pearl (groen).

850R Racing, Auto met turbo. 250 pk en 2.3 liter. Deze auto heeft alle denkbare opties en wat het tweede "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -96.

S/V70R Racing, Auto met turbo, speciale uitvoering auto. 250 pk en 2.3 liter. Deze auto heeft alle denkbare opties en was het derde "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -98.

R AWD Racing, Auto met turbo, speciale uitvoering auto. 240 pk  2.3 liter, 250 pk en 2.3 liter  of 265 pk en 2.5 liter afhankelijk van het Modeljaar. Dit in combinatie met AWD (zie hieronder).  Deze uitvoering is geleverd op het derde, vierde en vijfde "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -98,  -99 and -00.

AWD All Wheel Drive= 4 wiel aangedreven. Uitgerust met lage druk turbo, 193 of 200 pk.

XC (X)Cross Country. Pakketoptie voor het AWD model. Hogere veren, ander interieur en uiterlijk.

TDI Turbo Diesel Injection, Diesel uitvoering. 140 pk en 2.5 liter. Geleverd vanaf Modeljaar 1996.

2.5D Diesel, Diesel uitvoering. 140 pk en 2.5 liter. Geleverd vanaf Modeljaar 1997.

Classic uitvoeringspakket van de 2.5 liter met 140 of 170 pk auto's. De laatste modellen V70 Classic zijn (beperkt) nog uitgerust in deze uitvoering.

Bron: www.volvo850club.nl

Ludo

Citaat van: Marijn Degens op 28-12-2009 16:00:19

850 8=Modeltype, 5=Aantal cylinders,

:eusa_naughty:
De 5 in 850 heeft niets te maken met de 5 cilinder.
Dat vind vind je wel terug in de motorcode.
Bv B5254 = Benzine, 5 cylinder, 2.5 liter, 4 kleppen per cylinder.

FGG

Citaat van: Ludo op 28-12-2009 16:12:30
Citaat van: Marijn Degens op 28-12-2009 16:00:19

850 8=Modeltype, 5=Aantal cylinders,

:eusa_naughty:
De 5 in 850 heeft niets te maken met de 5 cilinder.

Weet je dat zeker? Bij de 2-serie, 7-serie en de 9-serie zei het tweede getal ook iets over het aantal cilinders. Een 264 is een 2-serie met 6 cilinders en 4 deuren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: