H1 lamp bestuurders kant elke 3 maanden kapot? Update 30-09-09

Gestart door Antonio, 25-06-2009 18:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piere

Citaat van: Antonio op 30-09-2009 12:50:56
Ging maanden goed, tot nu 2x in 1 maand linksvoor lamp vervangen. Op aanraden van JMR Zwolle maar eens de boel doorgemeten met draaiende motor

Rechtsvoor geeft 18 Volt; linksvoor 17 Volt. Teveel dus. Waarschijnlijk spanningsregelaar van de dynamo kaduuk.

Wie heeft tips. Waar zit dat ding, kun je repareren/vervangen etc...

Ik hoor graag van jullie

Groet Ton

Normaalgezien zit dit aan de achterkant van je alternator, 2 boutjes uitdraaien en je hebt'm...
Al betwijfel ik dat 850's een klassieke alternator hebben...

Groet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Citaat van: Antonio op 30-09-2009 12:50:56
Ging maanden goed, tot nu 2x in 1 maand linksvoor lamp vervangen. Op aanraden van JMR Zwolle maar eens de boel doorgemeten met draaiende motor

Rechtsvoor geeft 18 Volt; linksvoor 17 Volt. Teveel dus. Waarschijnlijk spanningsregelaar van de dynamo kaduuk.

Wie heeft tips. Waar zit dat ding, kun je repareren/vervangen etc...

Ik hoor graag van jullie

Groet Ton

Voordat je de dynamo voor revisie gaat doen, is het misschien handig om eens even de accupoolklemmen na te zien. Dit kan een oorzaak zijn van een te hoge laadspanning.

Antonio

Accupoolklemmen, na te zien waarop? Corrosie? Vet? Ze zijn niet nieuw, maar wat kan een te hoge spanning veroorzaken? Graag meer uitleg. Kan ik de boel beter checken.

pwassink

#18
Citaat van: razorx op 27-06-2009 10:25:22
Als je het veertje wilt vervangen moet je hem 90 graden openduwen.
Dan kan je hem er bijna zo uittrekken.

Het vervelende is dat als je bezig bent je niet ziet wat je doet. je handen zitten er voor.

Maak voor je zelf even een close up fototje van de situatie. Dat weet je wat je vingers moeten doen.

Het lampje moet echt vlak op het steunplaatje liggen.
Als je het lampje met het veertje weer vastzet, opletten dat je het veertje ook echt goed vasthaakt aan het nokje.
Dus linker en rechter koplamp: veertje naar het front duwen en dan naar rechts (linker zijkant).
De veertjes zitten links en rechts het zelfde dus niet gespiegeld.

Succes!

P.S. Als je toch bezig bent, check of je bedrading vlak bij de lamp niet uitgedroogd is. De isolatie wil dan afbrokkelen.
Slecht kontakt of trillen is inderdaad het aannemelijkst.

Gewoon vervangen kan ook, alleen de lamphouder dan , onderdeelnummer 9178553 compleet met veertje
in plaats van origami toepassen om het te wisselen kan je ook even de hele lampunit uitbouwen, is soms vlotter  :eusa_shhh:

En vwb die vraag omtrent poolklemmen kan je even zoeken is vaker voorgekomen, ik meen dat ze dan heel erg heet worden,
dus na een rit even goed controleren of een van beide ergens veel warmer is.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

henry classic v70

Citaat van: Antonio op 01-10-2009 01:27:08
Accupoolklemmen, na te zien waarop? Corrosie? Vet? Ze zijn niet nieuw, maar wat kan een te hoge spanning veroorzaken? Graag meer uitleg. Kan ik de boel beter checken.

Citaat van: thuur op 15-02-2009 18:08:24
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in een rotte accuklem (meten=weten!)

Was bij mij het geval in de 426, accupool klem werd enorm heet, accu werd niet meer bijgeladen.
Dacht meteen aan de dynamo (bleek later dus niet zo te zijn) ben bij Marco langs gegaan en die zei meteen dat de accupool heet was. Er zit nu een andere klem aan en geen problemen meer
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Antonio


Ok, maar ik meet 18 volt aan de stekkers van de lampen. Heb dus de dynamo + stroomregelaar vervangen (mooie 4 uur met pauze). 50.- voor de dynamo en alles weer ok! Volvo garage vroeg 600.- ex. Gelukkig verder geen schade aan andere electrische componenten.

Afgezien van de 4 stuks osram h1 silverstar lampen in de koplampen...